کد خبر: ۷۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 13
شفا آنلاین>اجتماعی>وضعیت نابسامان سلامت آب های بطری شده در کشور منجر به این شد تا وزیر بهداشت به سازمان غذا و دارو یک ماه فرصت دهد که این مساله تعیین تکلیف شده و معلوم شود چه آبی واقعا آب معدنی است و کدام آب به عنوان آب معدنی به مردم توزیع می شود.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز این مساله در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار دارد و در صورت اثبات موضوع حتما با موارد تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص موضوع مطرح شده از سوی وزارت بهداشت درباره تولید آب های معدنی گفت: متأسفانه ضعف نظارت بر تولید و توزیع آب معدنی در کشور موجب شده که گزارش هایی به دست ما برسد که برخی از سودجویان از آب شهری در بطری های آب معدنی استفاده می کنند و به عنوان آب معدنی به فروش می رسانند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ما بیش از هر چیزی به مواد غذایی سالم و استاندارد نیاز داریم، گفت: وزارت بهداشت هفته گذشته به سازمان غذا و دارو برای ساماندهی آب های معدنی مهلت یک ماهه ای داد تا این مساله بررسی شود.


وی با تأکید بر اینکه در کارخانه ‌های تولید مواد غذایی دچاز ضعف ناظر بهداشتی و ناظر کیفیت هستیم، خاطرنشان کرد: از طرفی موازی کاری برخی دستگاه ها مانند سازمان استاندارد و غذا و دارو باعث شده متولی واحدی بر این مساله نداشته باشیم و دستگاه ‌هایی که به افراد مجوز می دهند نیز آنگونه که باید نظارت ندارند.


این نماینده مجلس با اشاره به تعلل دستگاه های متولی درباره تولید و بهره برداری از آب معدنی، تأکید کرد: وزارت بهداشت در مهلتی که به سازمان غذا و دارو داده خواستار ساماندهی وضعیت آب ها شده و کار بررسی آغاز در سازمان غذا و دارو آغاز شده چرا که آب های معدنی و آشامیدنی از لحاظ کنترل کیفیت، استانداردهای متفاوتی دارند و بر اساس این استاندردها بررسی می شوند. در نهایت نتیجه بررسی آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو باید به وزیر بهداشت ارسال شود.


وی در پاسخ به این سوال که اگر آب های داخل بطری آب معدنی نبود وزارت بهداشت با متخلفان چه برخوردی می کند، گفت: اگر بررسی های سازمان غذا و دارو به این نتیجه منجر شود که کارخانه ها آب آشامیدنی را به جای آب معدنی به مردم می فروشند، حتما از مسیر قانونی با آن ها برخورد خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
0
باید فروشندگان اب از قرار دادن بطری ها ی اب و مایعات در معرض افتاب ونور خورشید باز داشته شوند اکثر انها به این موضوع بی توجه اند و مواد سمی ناشی از تخریب بطری ها را به خورد مردم می دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: