کد خبر: ۷۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>سلامت>عدم استعمال دخانیات خطر سرطان را 10 تا 40 درصد کاهش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین-رحمان صداقت‌پیشه، فوق تخصص اورولوژی  گفت: بیماری‌های مزمن نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی، چند عامل خطر بسیار مهم دارند که از بین آنها می‌توان به استعمال سیگار، ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی، مصرف زیاد چربی و چاقی و اضافه وزن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با سرطان باید به طورعمده با چهار عامل خطر فوق مقابله و مبارزه کرد، تصریح کرد: از جمله مهمترین عوامل خطری که مقابله با آن تأثیر بسزایی در پیشگیری از سرطان دارد، سیگار است که یا باید از مصرف آن پرهیز کرد و یا در افرادی که ترک آن به راحتی امکان‌پذیر نیست، باید استعمال سیگار را به کمترین میزان رساند.

صداقت‌پیشه، تأکید کرد: عدم استعمال دخانیات به ویژه سیگار با کاهش احتمال بروز جهش‌های سلولی و تقسیم غیرطبیعی سلول‌ها، خطر ابتلا به سرطان را بین 10 تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

وی افزود: سرطان‌های مربوط به دستگاه تنفسی، گوارشی، ادراری و پوست از جمله مهمترین سرطان‌هایی هستند که با پرهیز از مصرف سیگار و سایر مواد دخانی، می‌توان خطر آنها را کاهش داد.

صداقت‌پیشه، گفت: درصد بالایی از افراد مبتلا به سرطان‌ ریه ، سابقه استعمال دخانیات به ویژه سیگار را داشته‌اند و در واقع استعمال سیگار موجب افزایش شیوع و بروز این سرطان‌ها و کاهش سن ابتلا به آنها در جوامع مختلف از جمله جامعه ما شده است.

وی یادآور شد: موضوع مهم این است که افراد سیگاری هرچه زودتر و سریعتر نسبت به ترک سیگار، اقدام کنند، خطر ابتلا به سرطان زودتر و بیشتر برطرف می‌شود چرا که با ترک به موقع و زودهنگام سیگار و سایر دخانیات، اثرات ضدسرطانی این مواد زودتر و راحت‌تر از بدن بیرون می‌رود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: