کد خبر: ۷۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 10
شفا آنلاین>اجتماعی>انجمن یوزپلنگ ایرانی یک موسسه غیردولتی زیست‌محیطی، مستقل و غیرانتفاعی فعال است که توسط تعدادی دانشجوی علاقه‌مند به طبیعت و حیات‌وحش، از مردادماه‌ سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۱۳۶۴۰ به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. محل دفتر مرکزی این انجمن در تهران واقع شده و حوزه فعالیت آن در سرتاسر کشور است.
به گزارش شفا آنلاین، همچنین، این انجمن به همکاری با سایر نهادهای فعال در زمینه حیات‌وحش در سطح بین‌الملل نیز می‌پردازد.

انجمن درحال حاضر یوزپلنگ ایرانی را به‌عنوان پرچمی برای حفاظت در ایران می‌داند و درکنار آن اهمیت زیادی برای سایر گونه‌های حیات‌وحش کشورمان به‌خصوص گوشتخواران قایل است.

به‌عبارت دیگر، حیطه فعالیت انجمن متمرکز بر «حیات‌وحش» ایران بوده و در زمینه پژوهش و مطالعه روی آنها و تنویر افکار جوامع محلی درباره آنها و درنهایت حفاظت از آنها تلاش می‌کند.

درحال حاضر، بیش از ۲۰ نفر به‌عنوان پرسنل یا داوطلب فعالانه با این انجمن همکاری کرده و نمایندگانی نیز در بسیاری از شهرهای کشور به فعالیت می‌پردازند.

این انجمن از هیچ سازمان یا ارگانی بودجه مشخصی دریافت نکرده و تمامی مخارج آن از محل حق عضویت افراد و کمک‌های مالی افراد علاقه‌مند تأمین می‌شود. همچنین، این انجمن به منظور انجام فعالیت‌های خود در راستای اهداف سازمانی، در قالب توافقنامه‌های رسمی با نهادهای مختلف ملی و بین‌المللی به همکاری می‌پردازد.

این انجمن درنظر دارد در نهمین‌سال گرامیداشت «روزملی یوزپلنگ ایرانی» در نهم شهریورماه ۱۳۹۴، با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد سراسر کشور، برنامه‌هایی در جهت فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌زیست و حیات‌وحش ایران برگزار کند. کلیه فعالان محیط‌زیستی و گروه‌های مردمی شهرهای مختلف کشور می‌توانند درصورت تمایل به برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این روز با انجمن یوزپلنگ ایرانی تماس حاصل کنند.

برنامه‌های پیشنهادی انجمن یوزپلنگ ایرانی در این روز شامل:   برگزاری نشست‌های آموزشی در ارتباط با محیط‌زیست و حیات‌وحش، پخش فیلم مستند‌، جشنواره کودک با فعالیت‌هایی نظیر بازی‌های آموزشی، نقاشی، گریم صورت، کمک به لایروبی آبشخورها، آموزش صنایع و شرکت‌ها در جهت انجام فعالیت‌های حفاظتی، برگزاری فعالیت‌های ورزشی مانند دو سرعت، دوچرخه‌سواری در مناطق روستایی و اجرای برنامه‌های کوهنوردی گرامیداشت روز یوز، است.

همچنین با مراجعه به سایت رسمی «روزملی یوزپلنگ ایرانی» به آدرس www.cheetahday.com از فعالیت‌های سال‌های گذشته انجمن یوزپلنگ ایرانی در این روز مطلع شده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: