کد خبر: ۷۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 09
شفا آنلاین>اجتماعی>گرچه بررسي‌هاي متعدد پيوند ميان سلامت مالي و سلامت رواني را نشان داده‌اند، اما رابطه سببي ميان اين دو روشن نيست.
کدام‌يک اول شروع مي‌شود؟

به گزارش شفا آنلاین،نظريه برخي از پژوهشگران اين است که نگراني درباره بدهي به افزايش استرس و کاهش توانايي ايستادگي در برابر مشکلات بهداشت رواني مي‌انجامد.

ساير پژوهشگران اين فرضيه را مطرح مي‌کنند که مشکلات بهداشت رواني فرد باعث اختلال در مديريت مالي به ‌وسيله او مي‌شوند.

بيماري رواني ممکن است باعث کاهش توانايي خويشتنداري (self-control) شود و به خرج کردن بيشتر بينجامد. به علاوه مشکلات بهداشت رواني ممکن است اشتغال فرد را به خطر بيندازد و به اين ترتيب به افزايش مشکلات در پرداخت صورت‌حساب‌ها بينجامد.

همچنين احتمال زيادي وجود دارد که بدهي‌هاي مالي و مشکلات بهداشت رواني باعث تشديد يکديگر شوند. بدهي بالا آوردن ممکن است احتمال دچار شدن به مشکل بهداشت رواني را افزايش دهد و مشکلات بهداشت رواني هم خطر بدتر شدن وضعيت مالي و بدهي بيشتر را مي‌افزايد.


کاهش هزينه رواني بدهي

جدا از اينکه کدام‌يک از اين دو- بدهي يا مشکلات سلامت رواني- اول شروع شده باشند، راه‌حل ممکن است اين باشد که به هر دو مشکل به‌طور همزمان پرداخت. هنگامي‌که شما در سلامت رواني باشيد، يافتن راهي براي پرداخت بدهي‌هايتان ساده‌تر است و هنگامي به وضعيت مالي‌تان سروسامان مي‌دهيد، بهبود يافتن وضعيت رواني‌تان آسان‌تر مي‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: