کد خبر: ۷۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 08
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>بیمه>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور حمایت ویژه از خبرنگاران رسانه ها تفاهم نامه ای با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا می شود.
به گزارش شفا آنلاین : سیدتقی نوربخش جمعه شب در حاشیه نخستین نشست روزنامه نگاران، نیازهای حرفه ای، مسائل اجتماعی، در جمع خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه به مناسبت روز خبرنگار و با همکاری وزارت ارشاد، هفته آینده به امضا می رسد و در حال حاضر کارهای کارشناسی آن انجام شده است.
وی ادامه داد: در راستای امضای این تفاهم نامه از سوی سازمان تامین اجتماعی تسهیلاتی برای خبرنگاران در نظر گرفته می شود و سازمان مسائل و مشکلات موجود خبرنگاران را به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند.
نوربخش، زیر پوشش بردن کارگاههای بیش از پنج نفر را یکی از مواردی عنوان کرد که در این تفاهم نامه مد نظر است و گفت: اکنون فقط کارگاههای زیر پنج نفر تحت پوشش دولت است و سازمان در این رابطه نظرش در زمینه خبرنگاران و حمایت ویژه از آنان مساعد است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین در این تفاهم نامه، آیین نامه هایی که باید در دولت تصویب شود مانند زیر پوشش بردن خبرنگاران از نظر بیمه ای نیز مدنظر است و اعتبار مورد نیاز آن از محل هدفمندی یارانه ها داده می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر بحث بیمه خبرنگاران رسانه های گروهی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند، از منابع داخلی سازمان تامین اجتماعی تامین می شود.

**رسانه ها پیگیر افزایش تعهدات سازمان تامین اجتماعی باشند
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگاری که اگر شما خبرنگار بودید چه موضوعی را در سازمان تامین اجتماعی پیگیری می کردید، گفت: خبرنگاران رسانه ها باید پیگیر افزایش تعهدات این سازمان برای بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی باشند.
وی تصریح کرد: ما به عنوان سازمان بیمه گر دنبال افزایش افراد تحت پوشش سطح تعهدات سازمان تامین اجتماعی هستیم و اکنون خدمات ما در دو بخش پرداخت مستمری و درمان به بیمه شدگان پرداخت می شود.
نوربخش گفت: البته 18 تعهد دیگر مانند پرداخت بیمه بیکاری، تحت پوشش بردن قشرهای مختلف، پرداخت بن مسکن، بن خانوار از دیگر تعهدات این سازمان به شمار می رود.

** 16 هزار میلیارد تومان در بخش طرح تحول سلامت هزینه می شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید هر سال 25 درصد میزان مستمری، مستمری بگیران تامین اجتماعی افزایش و امسال نیز این میزان 15 درصد افزایش یافت و نشان می دهد که در طول سه سال مستمری در تامین اجتماعی 65 درصد رشد داشته است.
نوربخش ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته 12 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه کرد و در سال جاری 16هزار میلیارد تومان در رابطه با طرح تحول سلامت هزینه می کند.
وی تصریح کرد: در زمینه تعهدات سازمانی، اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز مشکلاتی داریم، اما سازمان تلاش می کند در برنامه ششم توسعه راهکارهای عملی انجام دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: