کد خبر: ۷۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 08
وزیر بهداشت خبر داد
شفاآنلاین:جامعه >سلامت>وزیربهداشت با اشاره به اینکه در این دولت، بدون کار کارشناسی هیچ پروژه‌ای را در حوزه سلامت شروع نمی‌کنیم، بر تجهیز مراکز درمانی موجود به مدرن‌ترین ابزارهای پزشکی تاکید کرد و گفت‌: نظام پرداخت در وزارت بهداشت بعد از ۳۰ سال تغییر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاینسید حسن هاشمی در جدیدترین یادداشت خود آورده است: برای دیدار از مراکـز آموزشـی، بهداشـتی و درمـانی، بررسی وضعیت پروژه‌هـای در دسـت اقـدام و همچنین چگونگی روند اجـرای برنامـه پزشک خانواده، شب گذشته وارد استان مازندران شدم. طی این سفر، جلساتی هم با هیأت رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در باره چگونگی اجـرای طـرح تحول نظـام ســلامت خواهم داشـت و امیدوارم نشستی هم با خیرین سلامت استان داشته باشم.

پس از ورود به سـاری به بیمارســتان بوعلی (مرکـز آموزشـی ـ درمـانی اطفال اسـتان) رفتم؛ طی این دیدار، با بیماران و همراهان‌شان گفت‌وگو کردم و خوشبختانه دریافتم اغلب آنها از اجرای طرح تحول نظام سلامت، رضایت دارند، به‌ویژه تغییر در هتلینگ بیمارستان که نشان از رعایت حقوق بیماران و احترام به مراجعه کنندگان دارد. مسئولان ذیربط هم قول دادند تا پایان سال جاری پروژه اورژانس بیمارستان بوعلی به بهره برداری برسد و ان‌شاءا... طی سه ماه آینده، بیمارستان آمل نیز آماده خدمت رسانی به مردم خواهد شد.‌ اینها خبرهای خوشی بود که امیدوارم به آسایش و آرامش بیشتر مردم و به‌ویژه بیماران بینجامد.

از پروژه مرکز ماهک (مرکز درمان کودکان مبتلا به سرطان) که توسط خیرین استان در حال ساخت است نیز دیدار کردم. با افتتاح این مرکز، علاوه بر عزیزان ساکن مازندران، به هموطنان استان‌های همجوار نیز خدمات لازم ارایه می‌شود.

امروز هم بازدیدی از نخستین مرکز پرتو درمانی استان مازندران داشتم. طی این دیدار به همکارانم گفتم، بهره‌مندی از تجهیزات مدرن برای رفع نیازهای درمانی مردم باید جزو اولویت‌های ما در وزارت بهداشت باشد؛ به مسئولان سلامت استان هم تأکید کردم، نیازهای درمانی مردم منطقه همواره در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

همچنین در این دولت، بدون کار کارشناسی هیچ پروژه‌ای را در حوزه سلامت شروع نمی‌کنیم. بودجه‌ها نیز باید برای تجهیز مراکز موجود به مدرن‌ترین ابزارهای پزشکی صرف شود تا بتوانند خدمت شایسته‌ای به مردم ارائه دهند.

در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد نیز گفتم: نظام پرداخت در وزارت بهداشت بعد از 30 سال تغییر می‌کند و طبیعی است که هیچ اقدام جدیدی به طور کامل و بی‌نقص اجرا نمی‌شود. البته همه مسئولان ذیربط موظفند که اشکالات این طرح را بررسی و بازنگری کنند. در عین حال معتقدم این طرح به عدالت نزدیک‌تر است؛ چرا که هر کس که کار بیشتری کند، دریافتی بیشتری دارد.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: