کد خبر: ۷۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 08
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >وزیربهداشت همزمان با سفر به مازندران به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار و شهداي اين عرصه، با خانواده شهید لقمانی شهید خبرنگار استان مازندران در شهرستان نکا، دیدار کرد.

به گزارش شفاآنلاین، وزیر بهداشت که به منظور بازدید از پروژه های بهداشتی درمانی استان مازندران به این استان سفر کرده بود، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت شهید صارمی و بزرگداشت روز خبرنگار، شامگاه گذشته در دیداری صمیمانه به دیدن خانواده شهید خبرنگار استان مازندران در شهرستان نکا، شهید غلامعلیلقمانی رفت و با استقبال گرم مادر و خانواده شهید، نماز مغرب را در خانه شهید اقامه کرد و سپس پای صحبت های مادر شهید نشست.

مادر شهید لقمانی با قدردانی از حضور وزیر بهداشت، گفت: فرزند من برای آسایش مردم و دفاع از خاک وطن جان خود را تقدیم کرد و شما نیز حفاظت از جان و سلامتی مردم را برعهده دارید.

مادر شهید لقمانی که صاحب 5 فرزند بوده و 90 سال سن دارد، برای دولت و همه خدمتگزاران کشور طلب خیر و توفیق خدمت کرد .

وی که با مهربانی و گویش شیرین مازنی از میهمانان خود پذیرایی می کرد، خطاب به حاضرین از آنها خواست از وپذیرایی تدارک دیده شده به عنوان تبرکی خانه شهید بخورند و عنوان می کرد: درهای خانه شهید به روی جوانان به ویژه همکاران خبرنگار پسرمباز است و هر وقت به دیدنم می آیند و تبرکی می خواهند برایشان دعای خیر می کنم.

دکتر هاشمی نیز در این دیدار صمیمی با گرامیداشت روز خبرنگار و شهدای این عرصه، اقدام شهید لقمانی خبرنگار صدا و سیما در انجام ماموریت حرفه ای و نوشیدن شهد شهادت را توفیق بزرگی برشمرد که نصیب بندگان خوب خدا می شود.

وی رسالت خبرنگاری و آگاهی بخشی به جامعه را وظیقه سنگینی دانست که بر عهده فعالان این عرصه گذارده شده است و خواهان اطلاع رسانی صادقانه اصحاب رسانه و عمل به رسالتذاتی آنان که همانا آگاهی بخشی و ارتباط میان مردم و مسئولان است،در چارچوب های حرفه ای شد.

دکترهاشمی اظهار کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما در هر پست و مقامی باید قدردان زحمات و گذشت آنان و خانواده‌هایشان باشیم.

وی افزود: ما در کشوری هستیم که جوانان جان خود را فدا کردند تا استقلال و آزادی ما حفظ شود و ذره‌ای از این آب و خاک به دشمن داده نشود و در این راستا، شهدای فراوانی را در مشاغل مختلف، تقدیم انقلاب کرده‌ایم که باید در همه شرایط در پاسداشت و نکوداشت نام و یادشان تلاش کنیم.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گرامیداشت یاد و نام شهید لقمانی شهید خبرنگار، گفت: این جوان برومند نیز با حضور در صحنه‌های مختلف جنگ و دفاع مقدس، این چنین دین خود را به این انقلاب و نظام ادا کرد و لذا پاسداشت نام و یاد این بزرگوار و همه شهدای این انقلاب از مهم‌ترین وظایف ماست.

دکتر هاشمی همچنین با اشاره به تعامل سازنده انجام شده با خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون با تعامل انجام شده با خبرنگاران رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب و مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بهداشت و درمان با کمترین حاشیه، از سوی خبرنگاران مواجه بود.

وی گفت:‌ بهداشت و درمان همچنان از خبرنگاران در این عرصه حمایت می‌کند و نقدهای سازنده خبرنگاران را پذیراست و امیدواریم که خبرنگاران نیز با کمک هم و قلم‌فرسایی‌های خود،یاری گر ما در ادامه مسیر وارتقابهداشت و درمان جامعهباشند.

در این دیدار برادر شهید لقمانی با مرور خاطرات شهید و علاقه وی برای اعزام به جبهه و شهادت، مسیر شهید را مسیر رسیدن به حق و حقیقت و شهادت دانست که خواسته قلبی وی بوده است.

در این دیدار رئیسدانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونان وی، نمایندگان مجلس، فرماندار نکا،اصحاب رسانهو برخی دیگر از مسئولان محلی وزیر بهداشت راهمراهی می کردند.

شهید غلامعلی لقمانی در سال 1342 در شهرستان نکا مازندران دیده به جهان گشود. وی در دانش سرای عالی زاهدان موفق به اخذ مدرک لیسانس تاریخ شد و پس از گذراندن دوران تحصیلات عالی در صدا و سیمای مرکز زاهدان فعالیت خود را در حوزه نویسندگی، تهیه کنندگی و خبرنگاری آغاز کرد. شهید لقمانی در چند مقطع زمانی در جبهه های حق علیه باطل رسالت خبرنگاری خود را بجا آورد.

وی در سال 1361 به مدت 4 ماه در منطقه جنگی کردستان و سال1364 به مدت 3 ماه در منطقه فاو و در عملیات والفجر 8 حضور داشت. وی در سال 1365 نیز در قالب سپاهیان محمد(ص) به منطقه جنگی شلمچه عازم شد و در عملیات کربلای 5 در نهایت در تاریخ 5 بهمن ماه سال 1365 در سن 23 سالگی به مقام شهادت نائل شد./206


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: