کد خبر: ۷۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 06
شفا آنلاین>سلامت>به طور متوسط از هر 50 نفر جمعیت، یک نفر به آرتریت روماتوئید دچار می‌شود و برخی از افراد مبتلا به این بیماری، همزمان به بیماری‌ها و مشکلات مفصلی دیگری نظیر آرتروز نیز دچار هستند.
به گزارش شفا آنلاین-هوشنگ فقاهت متخصص روماتولوژی تصریح کرد: در بین بیماری‌های مفصلی، آرتروز و آرتریت روماتوئید از جمله مهمترین و شایعترین بیماری‌ها هستند که هر دوی این بیماریها در افراد سالمند شیوع بالاتری دارند. 

وی با بیان اینکه بر خلاف بسیاری از تصورات آرتروز همان آرتریت روماتوئید نیست، اظهار داشت: پس از آرتروز، بیماریهای التهابی مفاصل مانند آرتریت روماتوئید بیشترین شیوع را دارند. 

فقاهت تاکید کرد: به طور متوسط از هر 50 نفر جمعیت یک نفر به آرتریت روماتوئید دچار می‌شود و برخی از افراد مبتلا به این بیماری، همزمان به بیماری‌ها و مشکلات مفصلی دیگری نظیر آرتروز نیز دچار هستند. 

وی تصریح کرد: آرتروز بیماری است که با افزایش سن و سائیدگی و تخریب غضروف‌ها به وجود می‌آید، در حالی که در آرتریت روماتوئید و روماتیسم مشکل از غضروف شروع نمی‌شود بلکه مفصل ملتهب شده و از آن مواد مضری ترشح می‌شود که در نهایت ساختمان مفصلی تغییر شکل می‌دهد. 

فقاهت ادامه داد: غضروف، تاندون‌ها و زردپی‌ها در روماتیسم صدمه می‌بیند و این نوع بیماری‌ها می‌توانند موجب ناتوانی دائمی یا طولانی مدت در حرکت مفصل آسیب دیده شوند. 

وی با بیان اینکه آرتریت روماتویئد به عنوان شایع‌ترین بیماری التهابی مفاصل شناخته می‌شود، یادآور شد: این بیماری تا حد زیادی قابل درمان و کنترل است،‌ اما در صورتی که درمان نشود، می‌تواند بیمار را زمین گیر کند. 

فقاهت گفت: با تشخیص به موقع و درمان زودرس، بیش از سه چهارم موارد آرتریت روماتوئید قابل پیشگیری، کنترل و درمان است.

وی خاطر نشان کرد: مواردی کمی از آرتریت روماتوئید به عمل جراحی نیاز پیدا می‌کند و در واقع اینگونه موارد به دلیل افزایش شدت عارضه و درمان نشدن به موقع و زودرس، حتما باید تحت جراحی قرار بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: