کد خبر: ۷۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 29
رییس بهزیستی کشور:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت، گفت: پذیرفتنی نیست در کشوری که به دانش و انرژی صلح آمیز هسته ای دست یافته است، هنوز کودکان معلول به دنیا بیایند.
به گزارش شفا آنلاین : انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل بهزیستی استان سمنان، افزود: اجباری شدن انجام آزمایش های ژنتیک پیش از ازدواج باید در جامعه نهادینه شود تا شاهد معلولیت های مختلف نوزادان نباشیم.

وی تحولات محیطی، تغییر شرایط زندگی، تحول در فرهنگ جوامع و ... را از عوامل بروز معضلات اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: پایین آمدن سن ازدواج، افزایش طلاق، افزایش آسیبهای اجتماعی زنانه، افزایش اختلال های روانی و ... در جامعه رو به رشد است.

وی با اشاره به تغییر وضعیت کشور با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تاکید کرد: باید در جامعه نیز همگام با دولت یازدهم، اعتدال در سیاست، تدبیر در مسایل اقتصادی و امید در مسایل اجتماعی گسترش یابد.

محسنی بندپی توسعه اقدامات پیشگیرانه را سیاست بهزیستی در مقابله با معضلات اجتماعی مختلف دانست و گفت: برنامه ریزی مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی برای رفع معضلات، در دستور کار سازمان بهزیستی است.

وی گفت: بهزیستی با ارایه خدمت به یک میلیون 100 هزار معلول، سالانه حدود هزار کودک رها شده در بیمارستانها، کنار خیابان و شیرخوارگاه ها، یک میلیون و 200 هزار معتاد و 2 میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار، رسالت مهمی در کاهش مشکلات اجتماعی بر عهده دارد.

با حضور انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی، محمدرضا میرزایی معاون امنیتی سیاسی استانداری و جمعی از مسوولان استان سمنان، علیرضا ایزدپور به عنوان مدیرکل بهزیستی استان سمنان معرفی و از زحمات محمد ملکی سرپرست این اداره کل قدردانی شد.

بهزیستی استان سمنان به 21 هزار و 700 مددجو در حوزه های مختلف، هزار و 670 زن سرپرست خانوار، 132 مهدکودک شهری و روستایی و ... ارایه خدمت می کند.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: