کد خبر: ۷۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 29
شفا آنلاين:پزشکي>يافته ها-مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد انجام ماموگرافی و معاینات دوره ای در زنان ۵۰ تا ۶۹ ساله می تواند به میزان ۴۰ درصد از خطر مرگ ناشی از سرطان پستان کاسته و شانس مداوای این افراد را افزایش دهد.

به گزارش شفا آنلاين،«استفن دافی»، استاد دانشگاه کوئین مری لندن، در این باره می گوید: «نتایج این پژوهش های جدید سبب افزایش امیدواری در بین زنان سراسر جهان خواهد شد. شواهد موجود نشان می دهد که معاینه دوره ای، نقشی حیاتی در تشخیص به موقع و اولیه سرطان سینه داشته و این موضوع نیز ارتباطی مستقیم با کاهش میزان تلفات و مرگ و میر ناشی از این بیماری دارد.»

دکتر «دافی» برای دستیابی به نتیجه فوق، به همراه تیمی از پژوهشگران بین المللی از ۱۶ کشور مختلف دنیا، اقدام به بررسی جامع تاثیرات مثبت و منفی روش های معاینه و آزمایش سرطان سینه کرده است. این مطالعات بر پایه آنالیز مدارک به دست آمده از ۱۱ روش درمانی کنترل شده بود که به صورت تصادفی انتخاب شدند.

دکتر «دافی» در ادامه توضیحات خود می گوید: «علیرغم اینکه شواهد نشان دهنده موثر بودن ماموگرافی در شناسائی به موقع سرطان سینه است، اما هنوز نیاز به انجام پژوهش های بیشتری جهت بررسی و معاینه دقیق تر این بیماری وجود دارد. یکی از این موارد استفاده از روش جدید digital breast tomosynthesis است که قادر به ارائه تصاویر سه بعدی با دقت بالا از بافت های درونی بدن بوده و می تواند در بخش هایی که دارای بافتی متراکم تر هستند، تصویربرداری دقیق تری انجام دهد.»


مهر



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: