کد خبر: ۷۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 27
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی
شفاآنلاین:سلامت>درمان>معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، گفت: توانبخشی افراد بعد از کاشت حلزون از عمل آن هزینه بیشتری دارد.

به گزارش شفا آنلاین : حسین نحوی‌نژاد اظهار کرد: کاشت حلزون یک فرآیند عمل جراحی و پزشکی است و سازمان بهزیستی بخشی از مسئله اجتماعی آن را به عهده دارد که شامل شناسایی موارد، تامین بخشی از هزینه‌ها و پیگیری توانبخشی بعد از آن است؛ سازمان بهزیستی در ارتباط با هیئت امنای ارزی رقمی را به این موضوع اختصاص داده است تا فردی نیازمند به این عمل باقی نماند.

وی ادامه داد: رقم مذکور به تمام افراد پشت نوبتی کاشت حلزون در سازمان بهزیستی اختصاص داده شده است و فردی پشت نوبت نداریم، مطرح کردن این موضوع در یکی از برنامه‌های ویژه ماه رمضان، غیرعلمی و بدون مشورت با ما صورت گرفت چراکه لازم بود مسئولی که در این زمینه اشراف به تمام کشور دارد حضور داشته باشد تا اطلاعات و آمار درست به مردم ارائه دهد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین گفت: ما برای جذب خیر موظفیم که به مردم اطلاعات درست بدهیم البته عمل کاشت حلزون هزینه دارد و فرآیند توانبخشی پس از آن نیز هزینه‌بر است چراکه دایره لغات افراد دارای ناشنوایی صفر است و بخشی از هزینه توانبخشی پس از کاشت حلزون هزینه نیز توسط خانواده‌هاو کمک دستگاه‌های دولتی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمل کاشت حلزون بیش از 15 سال است که در کشور انجام می‌شود، افزود: واقعیت مسئله آنطور که در برنامه مذکور نشان داده شد، نیست.افرادی که تا به حال برای دریافت کمک هزینه کاشت حلزون ثبت‌نام کرده بودند همگی این هزینه را دریافت کرده‌اند و اگر فرد جدیدی مراجعه کند سازمان آمادگی پرداخت کمک هزینه را دارد.

نحوی‌نژاد در پایان گفت: ما 3 میلیون برای این عمل کمک‌هزینه می‌دهیم و بقیه مخارج توسط هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت تامین می‌شود البته این عمل منهای توانبخشی بعد از آن، بیشتر از 5 میلیون تومان هزینه ندارد.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: