کد خبر: ۷۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 27
شفا آنلاین>اجتماعی>عليرضا کاملي با اشاره به اينکه بازار اروپا و آمريکا به علت دوري از ايران ، اولويت صادرات گاز ايران نيستند ، گفت: براي گاز رساني به اروپا بايد خطوط لوله 2 تا 4 هزار کيلومتر احداث کرد اما کشورهاي همسايه با احداث خطي دويست کيلومتري مي توانند به مقصد صادرات گاز ايران بدل شوند ضمن اينکه قيمت گاز در بازار خاور ميانه و آسيا بالاتر از اروپاست.

به گزارش شفا آنلاین،وي درباره گازرساني به عراق گفت: با توجه به تکميل خط لوله گاز رساني به اين کشور، در حال حاضر منتظر تامين شرايط امنيتي در استان بغداد هستيم و 99 درصد کارهاي اجرايي اين پروژه پايان يافته است و بزودي به مرحله اجرايي درخواهد امد.


كاملي افزود : همچنين قرارداد گازرساني به استان بصره عراق هم تهيه شده است که به محض امضا، عمليات اجرايي آن در يک سال به پايان مي رسد و امکان صادرات گاز به اين استان هم مهيا مي شود.


کاملي همچنين از قريب الوقوع بودن قرارداد مطالعات مهندسي پايه و مساحي دريايي صادرات گاز به عمان خبر داد و گفت: اين قرارداد بصورت سه جانبه بين ما و پيمانکار ايراني و طرف عماني به امضا مي رسد و بعد از امضا، مطالعات طرح تا 6 ماه انجام و متعاقب آن پيمانکاري اجراي خط لوله به مناقصه گذاشته مي شود.


مديرعامل شرکت ملي صادرات گاز ايران افزود: يکي از اهداف گاز رساني به عمان، استفاده از ظرفيت خالي پالايشگاههاي گاز آن کشور براي تهيه و صادرات LNG است.


وي همچنين از مذاکرات مقدماتي براي صادرات گاز به افغانستان خبر داد و گفت: افغانستان بازار گسترده اي نيست و بايد با انجام مطالعات اوليه، امکان صادرات گاز به اين کشور را بررسي کرد چراکه گاز رساني از طريق خط لوله، نيازمند بازار بزرگ و گسترده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: