کد خبر: ۷۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 26
شفا آنلاین>سلامت>رادون يک گاز بي‌رنگ و بي‌بو است که از تلاشي اورانيوم در سنگ‌ها، خاک و آب به وجود مي‌آيد. اين گاز از ميان زمين به سطح راه مي‌يابد و از طريق شکاف‌ها در فونداسيون خانه و حفرات کوچک به درون خانه راه مي‌يابد و مي‌تواند باعث سرطان ريه شود.
به گزارش شفا آنلاین،توجه داشته باشيد که خانه‌هاي تازه‌ساز از لحاظ ميزان رادون کم‌خطرتر نيستند. ميزان رادون در هر خانه‌اي بدون توجه به قدمت يا جاي آن، بالقوه مي‌تواند به ميزان‌هاي بالايي برسد. اگر خانه شما در تماس با زمين است، که در بسياري از موارد اين چنين است، احتمال رسيدن مقدار رادون به ميزان‌هاي بالا وجود دارد.

براي اندازه‌گيري ميزان رادون درون هواي خانه مي‌توانيد از کيت‌هاي آماده مخصوص اين کار استفاده کنيد يا يک آزمايشگر حرفه‌اي استخدام کنيد.

اين آزمايش‌هاي کوتاه مدت که دو تا 90روز طول مي‌کشند، دقيق‌ترين تصوير از ميزان گاز رادون درون خانه را در اختيار نمي‌گذارند. ميزان گاز رادون ممکن است به طور روزانه نوسان داشته باشد. آزمايش‌هاي درازمدت مي‌تواند ميانگين دقيق‌تري از ميزان قرارگيري به گاز رادون در طول زمان به دست دهد. براساس توصيه سازمان حفاظت محيط زيست امريکا اگر نتايج آزمايش نشان‌دهنده آن باشد که ميزان ثبت‌شده گاز رادون درحد 4 پيکو کوري در ليتر هو باشد، يک آزمايش دوم بايد انجام شود. آزمايش پيگيري ممکن است يک آزمايش کوتاه‌مدت ديگر باشد، يا يک آزمايش درازمدت که بيش از90 روز طول مي‌‌کشد.اگر ميزان ميانگين در اين دو آزمايش بالاي 4 پيکوگرم در ليتر هوا باشد، صاحبخانه بايد تعمير خانه را مدنظر قرار دهد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: