کد خبر: ۷۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 22
مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت:
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از ورود و حمایت سازمان جهانی بهداشت برای اجرای فاز دوم طرح تحول سلامت در زمینه بیماری‌های سرپایی و همچنین بخش‌های تخصصی دارویی در ایران خبر داد.

به گزارش شفا آنلاینعلاء علوان در دیدار بین رئیس سازمان جهانی بهداشت با وزیر بهداشت کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که هر کشوری برای بهبود سلامت جمعیت خود دارد در زمینه درمان است و هدف نهایی همه کشورها پوشش کامل درمانی مردم‌شان است که معتقدم طرح تحول سلامت در ایران بسیار عالی عمل کرده است.

وی با اشاره به عضویت 22 کشور خاورمیانه در سازمان جهانی بهداشت که ایران به نوعی نقش رهبری آنان را در حوزه سلامت دارد، گفت: در 15 ماه گذشته پوشش بیمه‌ای ایرانیان افزایش یافته است، به طوری که 8 تا 10 میلیون ایرانی بیمه شده‌اند و این کار بسیار خوبی است که دولت ایران به این امر همت کرده است که مسلما حمایت‌های سیاسی و ارزی نیز از آن می‌شود و کشورهای دیگر نیز می‌توانند از ایران این اقدام را یاد بگیرند.

علوان با اشاره به همکاری متخصصان برتر WHO با ایران از حمایت این سازمان برای فاز دوم طرح تحول سلامت در زمینه بیماران سرپایی و همچنین ارتقای بخش‌های تخصصی دارویی خبر داد. 

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در توضیح پرسش یکی از سوالات رسانه‌ها درباره بحران در سوریه، یمن و عراق توضیح داد: نیمی از کشورهای منطقه خاورمیانه در بحران هستند که 3 کشور شامل سوریه، یمن و عراق بحران و مشکل آنان بیشتر است. 

وی تصریح کرد: WHO براساس سیستم نظارت سازمان ملل در سطح بین‌المللی در زمان‌هایی که کشوری دچار بحران می‌شود، پاسخ‌ها و واکنش‌هایی را نشان می‌دهد که در 4 حیطه تقسیم می‌شود. 

علوان درباره این 4 حیطه عنوان کرد: در گام نخست بحث نقش رهبری در هماهنگی برای درمان و حمایت‌های مختلف است. در گام بعدی بیماری‌های خطرناک را شناسایی می‌کنیم. همچنین به چنین کشورهایی کمک می‌کنیم تا خدمات اولیه به شهروندان آنان ارائه شود و در نهایت برای نجات زندگی مردم کمک می‌کنیم تا از شیوع اپیدمی در این کشورها جلوگیری شود همانطور که در عراق و سوریه این کار را انجام می‌دهیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: