کد خبر: ۷۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 21
عضو شورای شهر تهران:
شفاآنلاین:جامعه>شهری>رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با ارائه پرینت سایت هواشناسی جهانی اعلام کرد: این سایت 10 روز قبل از طوفان تهران خبر داده است؛ اما اورژانس اعلام کرده که از این موضوع اطلاعی نداشته است.

به گزارش شفا آنلاین : اقبال شاکری صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان در دو روز اخیر و در پی طوفان در شمالغرب تهران گفت: پد بالگرد امامزاده داوود (ع) تبدیل به پارکینگ شده و اورژانس اعلام کرده است که از تلفن مردم متوجه طوفان شده است. 

وی با بیان اینکه ظرفیت جاده چالوس 12 هزار خودرو اعلام شده اما حدود 100 هزار خودرو در جاده گرفتار شده‌اند، افزود: 80 خودرو از بین رفته و تعداد کشته شدگان متفاوت اعلام شده است.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در حالی که پرینت سایت بین‌المللی هواشناسی را در دست داشت، ادامه داد: 10 روز قبل این سایت اعلام کرده است که در ساعت 18:30 عصر همان روز ، سرعت باد در این منطقه 22.3 کیلومتر در ساعت خواهد بود و تا ساعت 19:30 سرعت باد 75 کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ این در حالی است که 10 روز قبل سایت جهانی هواشناسی این مساله را اعلام کرده و همچنین فشار باد و میزان رطوبت را نیز تعیین کرده است.

شاکری با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته برخورد مناسبی با مقصران حادثه طوفان تهران نشد، گفت: مقصران سال گذشته عذرخواهی نکردند و تا کی با جان و مال مردم بازی خواهد شد و جای شکرگزاری دارد که در حادثه اخیر نیز وزش باد از غرب به شرق بوده و به علت تعطیلی، جمعیت بسیاری از تهران خارج شده بودند و اگر اینچنین نبود، قطعا میزان حوادث بیشتر از این بود.

 

وی با اشاره به آب‌گرفتی معابر و اتوبان‌های تهران اظهار کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر تهران را باید پیگیری کرده و با این حال درس عبرتی از این حادثه گرفته شود.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: