کد خبر: ۷۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۴ - 2015July 19
در گفت‌وگو با رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح شد
شفاآنلاین:سلامت>درمان>رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جای خالی "خدمات در منزل" در ایران گفت: هزینه‌های درمان در بخش دولتی گران‌تر از بخش خصوصی است و دلیل ان نیز ضعف بیمه‌هاست.

به گزارش شفا آنلاین : حسن ابوالقاسمی درباره تفاوت هزینه‌های بستری در بخش دولتی و خصوصی اظهار کرد: 80 درصد هزینه‌های سرپایی صرف خدمات در بخش خصوصی و 90 درصد این هزینه‌ها در بخش دولتی صرف بستری می‌شود.

ابوالقاسمی افزود: هزینه‌هایی که هم اکنون صرف بستری و در طرح تحول سلامت اجرا می‌شود به سمت خدمات بیشتر به بیماران سوق یافت در حالیکه باید برعکس آن عمل می‌کردیم.

جای خالی "خدمات در منزل"در ایران

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید به اینکه هزینه‌های جاری درمان را باید صرف درمان‌های سرپایی می‌کردیم، افزود: برای تحقق این مهم باید "خدمات در منزل" را تعریف می‌کردیم، در حالیکه این امر بسیار مهمی که در کشورهای دیگر در حال اجرا است در ایران وجود ندارد.

ابوالقاسمی ادامه داد: به جای ترویج ارائه خدمات سرپایی و تعریف مددکاری برای ارائه "خدمات در منزل" به سمت بستری پیش رفتیم.

بیمار برای تامین دارو بستری می‌شود

وی اظهار کرد: یکی از دلایل بستری شدن بیماران تامین دارو از محل بیمارستان و پوشش هزینه‌های آن است در غیر این صورت بیمار نیازی به بستری شدن ندارد.

این عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه هزینه‌های درمان در بخش دولتی گران‌تر است، افزود: نبود محدودیت، پرداخت مستقیم و احتمالاً وجود تضاد منافع باعث بالا رفتن هزینه‌های درمان می‌شود در حالیکه ممکن است بیمار در طول بستری خدماتی دریافت کند که نیازی به آن ندارد.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی کمترین هزینه به بیمار و بیشترین آن برای نوع خدمات به بیمار اختصاص می‌دهند. دلیل وجود این مشکل نیز در ضعف بیمه‌ها است.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: