کد خبر: ۶۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 16
شفاآنلاین :مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، از برگزاری نخستین جشنواره تامین اجتماعی و رسانه، با هدف تحقق شعار این سازمان با عنوان حق شهروندی و به مناسبت 25 تیرماه روز تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین  از سازمان تامین اجتماعی، امیرعباس تقی پور گفت: آشنایی هرچه بیشتر جامعه با نقش و اهمیت خدمات سازمان تامین اجتماعی از دیگر اهدافی است که این سازمان فراگیر اجتماعی در چارچوب رویکرد دولت تدبیر و امید در برگزاری این جشنواره دنبال می کند.


وی افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان مهمترین و محوری ترین سازمان بیمه گر اجتماعی کشور، نیمی از جمعیت کشور را زیرپوشش دارد و با ارایه خدمات متنوع بیمه ای و درمانی، ارتباط جدی و مستمری با کارآفرینان، نیروهای مولد و قشر شریف بازنشستگان و مستمری بگیران به عنوان ذینفعان و شرکای اجتماعی این سازمان برقرار کرده است.

تقی پور تصریح کرد: بار اصلی برقراری، حفظ و تعمیق ارتباط با شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی و نیز تعامل با نهادهای تصمیم گیر کشور که تصمیمات آنها بر عملکرد این سازمان تاثیرگذار است، بر دوش رسانه ها و فعالان رسانه ای است؛ از این رو برگزاری جشنواره تامین اجتماعی و رسانه، فرصتی برای تقویت این تعاملات و قدردانی از جایگاه خطیر اصحاب رسانه در حوزه تامین اجتماعی فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در هفت رشته مرتبط با مطبوعات و خبرگزاری ها و سه رشته رادیو و تلویزیونی برگزار می شود، افزود: رشته های مربوط به مطبوعات و خبرگزاری ها شامل مقاله، یادداشت، مصاحبه و گفت و گو، گزارش های خبری و تحلیلی، طرح و کاریکاتور، عکس و طنز مکتوب است و در بخش رادیو و تلویزیونی نیز برنامه سازان رادیویی و تلویزیونی می توانند در رشته های گزارش، مستند، مصاحبه و گفت و گو با ارسال آثار تولیدی خود در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی افزود: تمام پژوهشگران، نویسندگان، خبرنگاران، گزارشگران، مترجمان، عکاسان، کاریکاتوریست ها و طنزنویسان در مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین گزارشگران و خبرنگاران، سردبیران، تهیه کنندگان و برنامه سازان صدا و سیما می توانند برای شرکت در این جشنواره، آثار خود را در رشته های بیان شده، حداکثر تا 15 آذرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال یا ارایه کنند.

تقی پور در مورد محورهای موضوعی این جشنواره نیز گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را در تمام موضوعات مرتبط با حوزه کلان رفاه، بیمه ها و تامین اجتماعی مانند تبیین مفهوم تامین اجتماعی به عنوان حق شهروندی، تفاوت های بیمه های اجتماعی و بیمه های بازرگانی از حیث ساختار منابع و دیگر موارد، الزامات فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در نظام بیمه های اجتماعی و بازنشستگی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: معرفی و نقد خدمات متنوع بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی، چالش های اساسی نظام بیمه های اجتماعی و بازنشستگی کشور، چرایی و ابعاد بدهی های بیمه ای نهاد دولت و راه حل های متصور برای بازپرداخت آن، تفاوت ها و تمایزات ساختاری حوزه های حمایتی و بیمه ای در نظام کلان رفاه و تامین اجتماعی و مقایسه تامین اجتماعی کشور با سازمان های مشابه در خارج از کشور از دیگر محورهای این جشنواره است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در مورد شرایط شرکت در این جشنواره گفت: آثار ارسالی باید در فاصله زمانی ابتدای تیرماه 1393 تا 15 آذرماه 1394 در یکی از رسانه های سراسری یا محلی منتشر یا از شبکه های سراسری یا استانی صدا و سیما پخش شده باشند.

تقی پور ادامه داد: هر یک از متقاضیان می توانند حداکثر در دو رشته شرکت کنند و در هر رشته، حداکثر سه اثر قابل پذیرش است.

وی اظهار کرد: در مورد برنامه های رادیو و تلویزیونی، ارسال لوح فشرده برنامه پخش شده (در تلویزیون با لوگوی شبکه) با بیان مشخصات کامل اثر و خالق یا خالقان آن و تاریخ دقیق پخش و نام شبکه ضروری است. همچنین عکاسان، طراحان و کاریکاتوریست های علاقمند به شرکت در جشنواره باید علاوه بر ارسال نسخه چاپی یا انتشار یافته اثر، لوح فشرده آثار را نیز با فرمت JPEG به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

تقی پور در مورد برگزیدگان جشنواره گفت: سه نفر به عنوان افراد برگزیده اول تا سوم در هر یک از رشته های جشنواره، به انتخاب هیات داوران متشکل از استادان علوم ارتباطات و روزنامه نگاران ارشد، انتخاب و معرفی می شوند و جوایز ویژه ای در مراسم اختتامیه دریافت می کنند.

بر اساس این گزارش، زمان و مکان برگزاری مراسم اعطای جوایز به برترین های این جشنواره، به زودی اعلام می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: