کد خبر: ۶۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۴ - 2015July 14
شفا آنلاین>اجتماعی>پژوهشگران مي‌گويند، تحصيل کردن سبب مي‌شود افراد سبک زندگي سالم‌تر، درآمد بالاتر و سلامت فيزيکي و اجتماعي داشته باشند و به‌تبع آن، آمارها نشان مي‌دهند که بخش اعظمي از مرگ‌هاي سال 2010 اگر تعداد زيادي دانش‌آموز، دبيرستان را بدون گرفتن ديپلم رها نمي‌کردند، قابل پيشگيري بودند.
به گزارش شفا آنلاین،تحصيل براي محققان ملاک خوبي براي سنجيدن خطراتي است که سلامت افراد را تهديد مي‌کنند، زيرا کسب مدارج تحصيلي، درآمد آينده افراد و مسير شغلي آنان را مشخص مي‌کند. به گزارش روزنامه تلگراف، محققان ادعا مي‌کنند که اگر تحصيل افراد تضمين شود، هزاران نفر از مرگ نجات پيدا مي‌کنند.

دستيار اين تحقيق، دکتر پاتريک کروگر که دانشيار دپارتمان سلامت و علوم رفتاري در دانشگاه کلرادو دنور است، مي‌گويد: «نتايجي که ما به دست آورده‌ايم، نشان مي‌دهد که قوانين و مداخلاتي که براي افزايش تحصيل افراد مقرر شده است، مي‌تواند ضامن بقاء جمعيت آمريکا شود و به‌خصوص از نابرابري سطح مدارج تحصيلي جلوگيري کند. همچنين به‌اين‌ترتيب سلامت ذهني افراد بيشتر پايدار خواهد بود.»

اين گروه دريافتند افرادي که مدارکي معادل ديپلم دبيرستان دريافت مي‌کنند، به اندازه‌اي که يک فرد سيگاري، کشيدن سيگار را به‌کلي متوقف کند، زندگي خود را از عوامل آسيب‌زا حفظ مي‌کنند.

علاوه‌ بر اين، محققان مي‌گويند که بزرگسالاني که دبيرستان را تمام نکرده‌اند، بايد تشويق شوند که اين کار را انجام بدهند. گذشته از تحقيق سلامت ملي، اين مطالعه همچنين شامل اطلاعاتي از آمار مرگ و مير از سال 1925 و 1935 تا 1945 ميلادي بود و بنابراين مي‌تواند دورنماي بهتري براي اين موضوع ارائه دهد.

تشويق بزرگسالان به تحصيل مي‌تواند آمار مرگ و مير را دو برابر کاهش آمار مرگ‌ومير متولدين سال 1945 نسبت به 1925 کاهش دهد. نکته مهم‌تر اين است که افرادي که ديپلم دبيرستان ندارند، براي کسب خدمات درماني و مراقبتي، شغل با درآمد مکفي و مسکن زمان بيشتري صرف مي‌کنند و از کيفيت سلامت کمتري برخوردارند.

تحصيلات به افراد اجازه مي‌دهد سلامت خود را با استفاده از راه‌هاي بسياري ارتقاء دهند. بنابراين، با اين تغييرات ما مي‌توانيم آمار مرگ‌ومير را که درنتيجه تحصيلات کم است به شکل اميدوارانه‌اي کاهش دهيم.

اين طرح که در آمريکا «مردم سلامت» نام گرفته است اهدافي را براي درصدي از مردم آمريکا تعيين مي‌کند که تحصيلات دبيرستانشان را تا سال 2020 تمام کنند. اين طرح با توجه به اين موضوع که اتمام تحصيلات، داراي ظرفيتي است که ميزان مرگ‌ومير را کاهش دهد، اجرايي مي‌شود.

البته بايد اين موضوع را هم در نظر داشت که حتي اگر اين تحقيق بر اساس يک جامعه آماري گسترده باشد، به اين معنا نيست که بايد آن را بي‌هيچ شک و ترديدي اجرايي کرد. به‌خصوص با توجه به اينکه آمار بيکاري در آمريکا، حتي هنوز براي افراد تحصيل‌کرده بالا است.

 سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: