کد خبر: ۶۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 11
شفا آنلاين:اجتماعي>نامین اجتماعي-مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: کلیه افرادی‌ که قبلا ازدواج کرده‌اند و مستمری آنها قطع شده است، می‌توانند جهت انجام امور مربوط به دریافت مستمری به شعب مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش شفا آنلاين،کیومرث طهماسبی گفت: مجموع بیمه‌شدگان اصلی در استان مرکزی تا پایان خردادماه سال جاری به 292 هزار و 571 نفر رسیده است.

وی افزود: بیش از 900 هزار نفر از جمعیت کل استان مرکزی معادل حدود 65 درصد از جمعیت استان، از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

طهماسبی در ادامه گفت: تعداد مستمری‌بگیران، بازماندگان و از کارافتادگان استان مرکزی تا پایان خردادماه سال جاری 55 هزار و 20 نفر هستند که از این تعداد، 12هزار و 478 نفر در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی، همچنین از پرداخت 711 میلیارد تومان در قالب تعهدات بلندمدت(حقوق بازنشستگان) در سال 93 خبر داد.

طهماسبی با اشاره به اینکه تا پایان خردادماه سال 94 چهار هزار و 953 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان مرکزی وجود دارد، افزود: مبلغ 44 میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری تا پایان اسفندماه سال گذشته به این گروه از بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در استان مرکزی پرداخت شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در حوزه بازنشستگان در سال 1393 و سه ماهه نخست سال جاری اقدامات خوبی صورت گرفته است که از مهمترین آنها می‌توان به بخشنامه 67 مستمری‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: این بخشنامه به منظور حمایت از خانواده صادر شده است.

طهماسبی تصریح کرد: براساس این بخشنامه ‌غیبت‌های بیش از 10 روز متقاضیان استفاده از قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور نیز به مدت 365 روز شده است که تا این مدت باعث زایل شدن توالی اشتغال آنان نمی‌شود.

وی با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص بیمه شدگانی که دارای 60 سال سن برای مردان و 55 سال سن برای زنان بوده و سابقه آنان نیز کمتر از مدت 10 سال است، گفت: با توجه به این قانون، افراد مذکور می‌توانند با واریز مبلغ مابه‌التفاوت سنوات خود تا 10 سال از مستمری استفاده کرده و در خصوص افرادی که فوت کرده‌اند و تاریخ فوت آنها بعد از 27 مهر 76 است و سابقه آنها بین یک الی 10 سال است، بازماندگان قانونی آنها می‌توانند به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه از سازمان ‌مستمری دریافت کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه رویکرد فعلی سازمان تأمین اجتماعی همانند سال گذشته توجه ویژه به بحث خدمات الکترونیک است، گفت: در سال گذشته، حرکت به سمت ارایه خدمات در بسترهای الکترونیکی آغاز شد و هم‌اکنون نیز با شتاب بیشتری در حال انجام است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: بیش از 85 درصد از کارفرمایان استان مرکزی هم‌اکنون لیست حق بیمه ماهانه پرسنل خود را به صورت اینترنتی و بدون مراجعه به شعب ارسال می‌کنند که از حیث کاهش ترددهای درون شهری، کاهش آلودگی ناشی از تردد خودروها و ترافیک شهری قابل توجه است.

وی همچنین از اختصاص شش هزار و 750 نفر سهمیه بیمه کارگران ساختمانی از تیرماه 93 تا تیرماه 94 خبر داد و گفت: تا پایان خردادماه سال جاری بیش از 16 هزار نفر از کارگران و استادکاران صنعت ساختمان استان مرکزی که دارای کارت مهارت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای بوده‌اند، تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی از راه‌اندازی سامانه متمرکز صدور دفترچه درمانی و رفع محدودیت در زمینه تمدید و تجدید دفترچه درمانی بیمه‌شدگان، همچنین نصب و راه‌اندازی سامانه متمرکز بیمه‌شدگان و اجرای برنامه همپوشانی بیمه‌ای و رفع موارد تداخل و مغایرت غیرمنطقی در همپوشانی‌های بیمه‌ای خبر داد.

وی اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری 238 هزار و977 جلد دفترچه درمانی بیمه‌شدگان در استان مرکزی تمدید، تجدید و یا صدور المثنی شده است.

طهماسبی در ادامه با اشاره به احیای معاونت فرهنگی در سازمان تأمین اجتماعی و فعالیت چشمگیر این معاونت در امور مربوط به بازنشستگان، بیمه شدگان و کارفرمایان گفت: برگزاری روز تکریم از بازنشستگان در 25 ذی الحجه و انتخاب بازنشستگان نمونه در سراسر کشور، اعزام بیش از 100 نفر از کارگران بازنشسته در استان مرکزی به عتبات عالیات با اعطای وام قرض‌الحسنه، اعزام بیش از 500 نفر به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارگران بازنشسته و تهیه و توزیع بیش از 100 هزار نسخه بروشور اطلاع‌رسانی خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان، برگزاری همایش استانی و ملی تکریم از کارفرمایان برتر، و جلسات هم اندیشی و نشست‌های فصلی با کانون‌ها و تشکل‌های کارفرمایی و بازنشستگی و مسابقات قرانی از مهمترین اقدامات این اداره کل در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی بوده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی از بیمه‌های خاص همانند بیمه‌های قالیبافان و کارگران ساختمانی، افرادی به صورت "من غیر حق" از این پوشش‌های بیمه‌ای استفاده کرده‌اند، افزود: با همکاری و تعامل خوبی که بین این اداره کل و تشکل‌های صنفی کارگران ساختمانی و همچنین شرکت فرش و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی صورت گرفته است، بازرسی‌های سه نفره‌ای از این بیمه‌شدگان صورت می‌گیرد و افرادی که به این حرفه‌ها اشتغال ندارند، از پوشش بیمه خارج می‌شوند.

طهماسبی در پایان از دریافت فیش و احکام حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران و دریافت سوابق بیمه شدگان به صورت اینترنتی خبر داد و گفت: این متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی تأمین اجتماعی، به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن به آخرین فیش حقوقی و سوابق خود دسترسی یابند.

‌از 19 لغایت 25 تیرماه به عنوان هفته تأمین اجتماعی نامگذاری شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: