کد خبر: ۶۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۴ - 2015July 09
شفا آنلاین>سلامت>آفت يک بيماري شايع است که ضايعات دردناک در دهان، زبان و لثه به بار مي آورد.

به گزارش شفا آنلاین-براي درمان آفت دهان ابتدا بايد مزاج فرد مشخص شود تا تعيين شود که آفت دهان به چه دليلي ايجاد شده است.

در هر صورت از نظر  طب سنتي درمان‌هاي گياهي وجود دارد که تعدادي از اين گياهان در زير آورده شده است.

داروهاي گياهي براي درمان آفت دهان

برگ ريحان : برگ ريحان تازه را بجويد. اين کار را دوبار در روز تکرارکنيد، هر بار مي‌توانيد 3 تا 5 برگ ريحان را بجويد. اين درمان را تا بهبود آفت ادامه دهيد.

گوجه‌فرنگي : مي‌توانيد در سالاد از آن استفده کنيد يا بطور جداگانه بطور روزانه مصرف کنيد. روش ديگر قرقره کردن آب گوجه‌فرنگي است. دو تا سه بار در روز اين کار را انجام دهيد و تا بهبودي آفت ادامه دهيد.

پياز : پياز را به شکل خام بخوريد. مي‌توانيد همراه غذا و به عنوان چاشني از آن استفاده کنيد. پياز به دليل داشتن سولفور در درمان آفت دهان بسيار مؤثر است.

پودر زردچوبه : کمي پودر زردچوبه را با يک قاشق غذاخوري گليسيرين مخلوط کنيد تا به شکل خميري درآيد. اين خمير را مستقيماً بر روي زخم بگذاريد. مي‌توانيد به جاي گليسيرين از آب استفاده کنيد.

دمنوش گل‌هميشه بهار/ مريم گلي : مي‌توانيد به صورت دهان شويه نيز اين دمنوش را قرقره کنيد. براي تهيه دمنوش کمي از گياه خشک را در آب بجوشانيد. براي دهان شويه صبر کنيد دمنوش سرد شود و پس از آن قرقره کنيد.

درمان تبخال,درمان تبخال با داروهاي گياهي

روغن نعناع براي درمان آفت دهان مفيد است

روغن نعناع : روغن نعناع را مستقيماً بر روي زخم‌ها استفاده کنيد تا درد آن کاهش يابد. مي‌توانيد دوباردر روز اين کار را انجام دهيد. سعي کنيد روغن نعناع حداقل 15 تا 20 دقيقه بر روي زخم‌ها باقي بماند، سپس دهان را با آب شستشو دهيد.

آب پرتقال : خوردن آب پرتقال تازه (3 تا 4 نوبت در روز) مي‌تواند به درمان زخم آفت کمک کند. جالب است بدانيد که يکي از دلايل بروز آفت دهان، کمبود ويتامين C‌ است. آب پرتقال تازه سرشار از ويتامين C است و استفاده روزانه‌ي آن، ويتامين C‌ مورد نياز بدن را تأمين مي‌کند.

ماست و پنير محلي : ماست درمان مؤثري براي آفت دهان است. خوردن ماست دوبار در روز يا خوردن ترکيب موز و ماست براي صبحانه در بهبود آفت مفيد است. پنير محلي نيز مفيد است.

شيرِ نارگيل : از شيرِنارگيل به عنوان دهان شويه، 3 تا 4 بار در روز استفاده کنيد و تا بهبودي زخم‌ها ادامه دهيد. مي‌توانيد مقدار کمي عسل را با شيرِنارگيل مخلوط کنيد و از آن براي دهان‌شويه استفاده کنيد.

آب : به طور متناوب با آب سرد و گرم دهان را شستشو دهيد. هر بار دو فنجان آب کافي است (يکي سرد، ديگري گرم). اين درمان بسيار ساده و در دسترس است.

دوغ :  به طور روزانه مصرف کنيد. دوغ يکي از مؤثرترين روش‌هاي درمان آفت است.

شاه‌ توت : خوردن آب شاه‌توت، راه درماني ديگري است که باعث کاهش درد و تحريک زخم‌هاي دهاني مي‌شود.  

درمان آفت با داروهاي گياهي

براي دمان آفت دهان از تخم گشنيز استفاده کنيد

تخم گشنيز : يک قاشق از تخم گشنيز را در مقداري آب بجوشانيد، پس از سرد شدن محلول، به عنوان دهان شويه از آن استفاده کنيد. اين کار را 3 تا 4 بار و تا بهبود زخم‌ها ادامه دهيد.

روغن درخت چاي : اين روغن را مستقيما بر روي زخم‌ها قراردهيد. مهم است که اين کار را پيش از خواب در شب انجام دهيد. راه ديگر اين است که 3 تا 4 بار در روز آن را در محل زخم‌ها قراردهيد. مي‌توانيد روغن درخت چاي را با آب گرم و نمک مخلوط کنيد و مخلوط را به عنوان دهان شويه استفاده کنيد.

 

آلوئه ورا : آب آلوئه ورا را 2 تا 3 بار در روز قرقره کنيد و تا بهبودي زخم ها ادامه دهيد.

دارچين : مقداري پودر دارچين را با آب گرم مخلوط کنيد و به عنوان دهان شويه تا بهبودي زخم‌ها استفاده کنيد. بهتر است اين محلول را صبح‌ها استفاده کنيد.

پاپايا :  خوردن ميوه‌ي پاپايا به بهبود زخم‌ها کمک مي‌کند. افرادي که مبتلا به آفت هستند نبايد از غذاهاي تند و پرادويه استفاده کنند. خوردن آب و کاهش استرس در بهبود سريع‌تر زخم‌ها مؤثر است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
0
0
رب شاه توت برأي افت دهان معجزه ميكند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: