کد خبر: ۶۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۴ - 2015July 08
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>ماست منبعی از زینک و ماده معدنی برای رشد استخوان هاست و همین طور غنی از کلسیم است.
مارچوبه برای لب شکری نشدن جنین: مارچوبه خوشمزه ترین گیاه فصل بهار و سرشار از آهن است و در جگر گاو و غلات غنی شده موجود می باشد . مارچوبه از نقص های مادرزادی مانند شکاف ستون فقرات و یا لب شکری نشدن جلوگیری می کند .

 

 

ماست برای هیکلی شدن جنین: ماست منبعی از زینک و ماده معدنی برای رشد استخوان هاست و همین طور غنی از کلسیم است و باعث رشد استخوان های جنین و استحکام استخوان می شود و همچنین حاوی باکتری های پروبیوتیک خوب برای تسریع عمل هضم و افزایش ایمنی بدن است .

 

 

ماهی سالمون یا قزل آلا برای رشد مغز: ماهی بهترین منبع امگا3 و اسیدهای چرب  است و باعث رشد مغز کودک می شود و به سیستم عصبی او کمک می کند . اگر در دوران بارداری ماهی سالمون یا قزل آلا بخورید ، قدرت مغزی نوزادتان افزایش می یابد .

البته ماهی به دلیل دارا بودن جیوه باید با دقت مصرف شود و میزان مصرف در هفته به صورت پخته 400 گرم است .

 

 

تخم مرغ برای رشد مغزی جنین: کولین موجود در تخم مرغ نوعی از ویتامین بی است که باعث رشد مغزی و ذهنی جنین می شود . تخم مرغ را به طور کامل مصرف کنید زیرا کولین که برای رشد مغز جنین موثر است در زرده تخم مرغ قرار  دارد. تخم مرغ را به صورت متعادل بخورید و حداکثر روزی یک تخم مرغ آب پز یا املت بخورید .

 

 

پنیر برای رشد نوزاد: پنیر سرشار از پروتئین است و سلول های بدن را بازسازی می کند . پنیر سفید منبع خوبی از پروتئین است که مقدار زیادی کلسیم دارد و در طول بارداری برای رشد نوزاد توصیه می شود .

 

 

سیر برای پیشگیری از فشارخون: سیر ارزش غذایی بالایی دارد و خطر ابتلا به بیماری پره اکلامپسیا را از بین می برد ( این بیماری با فشارخون بالا در دوران بارداری شناخته می شود ) . خانم هایی که در این دوران فشارخون دارند به بیماری پره اکلامپسیا مبتلا می شوند و آنهایی هم که از قبل این بیماری را داشتند دو برابر در آینده به بیماری قلبی مبتلا می شوند .

 

توصیه های کلی تغذیه ای در دوران باردای :

  در دوران باردای وعده های غذایی ساده و سبک داشته باشید.

نوشیدن آب کافی در دوران بارداری باعث رساندن رطوبت و جلوگیری از یبوست می شود. با نوشیدن 10 فنجان آب در روز از این مشکلات پیش گیری کنید.

با هر وعده غذایی و به محض بیدارشدن از خواب یک لیوان آب بنوشید.

 رژیم غذایی حاوی غلات سبوس دار ، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم داشته باشید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: