کد خبر: ۶۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 10
متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- متخصص زنان و زایمان گفت: طبق آخرین آمار وزارت بهداشت 30 درصد مبتلایان ویروس HIV زنان هستند که این آمارهای روبه رشد نگران کننده است.

دکتر فرشته دانشمند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد:مهم ترین راه انتقال ایدز که از طریق ویروسHIV به مردان و زنان منتقل می شود تماس جنسی محافظت نشده ویا از طریق انتقال خونی مانند تزریق ازطریف سرنگ های آلوده است. بنابراین در مقاربت ها به ویژه زمان مواجهه با شریک های جنسی ناشناخته حتما باید از کاندوم استفاده شود.

وی هشدار داد: یکی از مسائلی که متأسفانه نسبت به قبل خیلی شایع شده این است که طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت30 درصد مبتلایان خانم ها بوده ان.د در حالی که بر اساس آمارهای 10 سال اخیر وزارتخانه بیشترین مبتلایان، افراد دچار اعتیاد تزریقی بوده اند و آمار در زندان ها زیاد بود. اما الان بر اساس آمارهای ابتلا به بیماری از طریق مقاربت جنسی به شدت بالا رفته که نگران کننده است.

دانشمند تأکید کرد: در واقع به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی امسال را سالی تعیین کرده که HIV از طریق مادر به نوزاد منتقل نشود و این روند نیز متوقف شود.البته پیشنهادهایی ازسوی وزارتخانه به انجمن های مختلف ارایه شده تا به خانم های جوان و پزشکان آگاه سازی کنند تا در اولین ویزیت خانم حامله HIV برایش تست شود و اگر افرادی رفتار پرخطر دارند در 3 ماهه سوم دوباره بررسی شوند تا اگر مثبت باشد بلافاصله روند درمان نیز آغاز شود تا راه انتقال به جنین را نیز مسدود کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: