کد خبر: ۶۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۴ - 2015July 05
شفا آنلاین>اجتماعی>روز گذشته مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری آمل با تاکید بر اینکه مبنایی برای پرداخت عوارض به شهرداری امامزاده عبدا...(ع) وجود ندارد، گفت: طبق قانون پرداخت عوارض آرامستان شهرداری آمل به شورای شهر امامزاده عبدا... ممنوع است.

به گزارش شفا آنلاین ،روز گذشته مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری آمل با تاکید بر اینکه مبنایی برای پرداخت عوارض به شهرداری امامزاده عبدا...(ع) وجود ندارد، گفت: طبق قانون پرداخت عوارض آرامستان شهرداری آمل به شورای شهر امامزاده عبدا... ممنوع است. مدت‌هاست که شهرداری آمل و شهرداری امامزاده عبدا... (ع) بر سر دریافت عوارض با یکدیگر درحال بحث‌ و گفت‌وگو هستند. این درحالی است که شهرداری آمل از دهه 70 تاکنون واقع در شهر امامزاده عبدا...(ع) است را مهر و موم کرده و شهرداری آمل نیز از هرگونه تحویل اجساد و تدفین در این مکان جلوگیری کرده است.

 خودداری قبرستان از تحویل اجساد تا تعیین تکلیف نهایی

محمد مقدس درباره حواشی صورت گرفته و مهر و موم کردن قبرستان شهرداری آمل، افزود: شهرداری امام‌زاده عبدا... (ع)  بیست درصد درآمدهای آرامستان آمل را به‌عنوان تعرفه درآمدی خود مصوب کرده و در این زمینه  مدعی شدند. او با بیان اینکه شهرداری امامزاده عبدا...(ع) روی درآمد آرامستان شهرداری آمل قصد تعیین عوارض را دارد، اظهار کرد: طبق ماده 50 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده این مصوبه شورای اسلامی شهر امامزاده عبدا...(ع) درست نیست. مقدسی با تاکید بر اینکه مبنایی برای پرداخت عوارض به شهرداری امامزاده عبدا...(ع) وجود ندارد، بیان کرد: طبق قانون پرداخت عوارض آرامستان شهرداری آمل به شورای شهر امامزاده عبدا... ممنوع است. مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری آمل با اشاره به مهر و موم قبرستان عمومی شهرداری آمل طبق رای صادره از بنده 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، این رای را غیرحضوری و بدون ابلاغ قبلی اعلام و عنوان کرد: شهرداری امامزاده عبدا...(ع) باید موضوع و موارد بند 20 ماده 55 را به شهرداری آمل و یا سازمان آرامستان ابلاغ می‌کرد تا این سازمان در مهلت مناسب اقدامات لازم را انجام می‌داد. او تصریح کرد: ابلاغ قبلی صورت نگرفته و اعضای کمیسیون بند 20 ماده 55 رای را صادر و به اعتراض آرامستان نسبت به رای صادره نیز توجهی نکردند.

 مقدسی با بیان این‌که یکی از وظایف شهرداری‌ها به استناد بند 13 ماده 55 قانون شهرداری‌ها ایجاد غسالخانه و گورستان است، اظهار کرد: از دهه 70 تاکنون قبرستان شهرداری آمل در منطقه امامزاده عبدا...(ع) واقع شده است. مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری آمل گفت: تا زمان تعیین تکلیف موضوع مهر و موم قبرستان شهرداری آمل، این سازمان و شهرداری آمل از هرگونه تحویل اجساد در سطح شهرستان خودداری خواهد کرد. مقدس خاطرنشان کرد: از دهه 70 این قبرستان در منطقه امامزاده عبدا...(ع) تاسیس شده است و این درحالی است که تنها چند سال است که منطقه امامزاده عبدا... تبدیل به شهر شده است.  
 
قبرستان باید ده کیلومتر از شهر فاصله داشته باشد
دراین رابطه شهردار امامزاده عبدا...(ع) آمل گفت: مهر و موم قبرستان عمومی شهرستان آمل که در اختیار شهرداری آمل بود طبق ضوابط و آیین‌نامه احداث آرامستان‌هاست و طبق این ضوابط قبرستان‌ها باید ۱۰ کیلومتر از شهر و یک کیلومتر از روستا فاصله داشته باشند. 

سید محمد مهدی فاطمی با اشاره به این‌که بیش از یک سال است که شهرداری امامزاده عبدا... و شهرداری آمل بر سر این موضوع اختلاف نظر دارند، اظهار کرد: جلسات مشترک برای حل این مشکل تاکنون راهگشا نبوده است. به گفته او  با توجه به اینکه  مدت‌هاست بحث جمع‌آوری بهشت امامزاده عبدا... به علت مشکلات زیست‌محیطی و یا اختصاص قسمتی از درآمد سازمان آرامستان شهرداری آمل به شهرداری امامزاده عبدا...(ع) مطرح شده است ولی تاکنون به نتیجه نرسیده و این کشمکش‌ها  همچنان ادامه دارد.

 شهردار امامزاده عبدا... افزود:  بهشت امامزاده عبدا...(ع) دقیقا در مرکز شهر امامزاده عبدا...(ع) واقع شده و مطابق ماده ۵۵ وظایف شهرداری‌ها و ماده ۴۵ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها جزو اموال عمومی شهرداری محسوب می شود.  شهردار امامزاده عبدا... تصریح کرد: خواهان تعامل با شهرداری و شورای شهر آمل و  تهیه مکان برای سال‌های آینده و اختصاص درصدی از درآمد به این سازمان شد. به گفته او در این مدت با انجام نامه‌نگاری‌ها و نشست‌های متعدد حتی وزارت کشور نیز سعی داشت به شکل اداری،  قانونی و تخصصی این مشکل را حل نماییم، اما متاسفانه اتفاقی نیفتاده است.  

 یک سال پیگیری برای انتقال اجساد
به گزارش ایسنا، در این زمینه یک عضو شورای شهر امامزاده عبدا...(ع) نیز گفت: مدت یک‌سال برای پیگیری انتقال اجساد از شهر آمل به امامزادعبدا...(ع) تلاش کردیم. تقی ابراهیمی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته از سوی آرامستان شهرداری آمل باعث برهم زدن آرامش مردم این شهرمی‌شود. ایسنا نوشت؛ در چند روز گذشته تا به حال چندین خانواده برای تدفین متوفای خود در این آرامگاه با درهای بسته مواجه شدند.

شفاف
برچسب ها: آمل ، اجساد ، قبرستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: