کد خبر: ۶۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۴ - 2015July 03
شفا آنلاين:جامعه پزشکي>دارو و درمان-رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و اینکه دغدغه بیمار صرفا باید بیماری‌اش باشد، گفت: علیرغم تمامی تلاشهای صورت گرفته هنوز در بخش مراقبتهای ویژه ضعف‌هایی وجود دارد و بیماران داروهای مورد نیاز را با قیمت‌های بالایی تهیه می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاين،علی امیر سواد کوهی با اشاره به مطلوب بودن طرح تحول نظام سلامت اذعان داشت‌: اگر کارشناسی بیشتری روی این طرح صورت می‌گرفت بسیار بهتر بود زیرا بیمار نباید جز بیماری‌اش دغدغه دیگری داشته باشد و این در حالی است که هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه ضعف‌هایی وجود دارد.


وی افزود‌: زیرساختهای طرح تحول باید کامل بوده و شرایط آنقدر پایدار باشد که تمام داروهای مورد نیاز بیماران در همان بیمارستانها فراهم باشد و این امر در مورد داروهای بخش مراقبتهای ویژه که گران قیمت هستند؛ اهمیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به رشد قارچ گونه شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی در شرایط تحریم اظهار داشت: این شرکت‌ها اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی را از کشورهایی که فاقد استانداردهای لازم بودند وارد می کردند که با اجرای طرح تحول این شرکتها شناسایی و جلوی فعالیت آنها گرفته شد.

سوادکوهی با بیان اینکه داروها و تجهیزات بی کیفیت از سیستم خارج شده است، تصریح کرد: خرابی ایجاد شده به سرعت ترمیم نمی‌شود زیرا تعداد شرکتهایی که رشد قارچ گونه داشتند زیاد بود و نظام سلامت از آنها استاندارد معتبر جهانی می‌خواهد.

رئیس انجمن مراقبتهای ویژه ایران به سیستم ارجاع در طرح تحول اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : در بخش مراقبتهای ویژه به دلیل کمبود تخت از سیستم دانشگاهی برای جابه جایی بیمار در اسرع وقت استفاده می شود و سیستم ارجاع قوی است و تمام تلاشها در راستای ارتقای کیفیت خدمات و رضایت بیماران است.




باشگاه خبرنگاران



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: