کد خبر: ۶۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۴ - 2015June 30
شفا آنلاین>اجتماعی>کليد يک سبک زندگي سالم‌تر، هدايت کردن مردم به انجام کارهاي فعال و باثبات و منع کردن آنها از ايجاد آلودگي است.

به گزارش شفا آنلاین، ممنوع کردن نوشيدن نوشابه‌هاي گازدار که در آنها دي‌اکسيد کربن وجود دارد، در مدارس و کم کردن مصرف گوشت قرمز و محصولات لبني، تنها راه‌هايي نيستند که براي سالم‌تر کردن جامعه بريتانيا در نظر گرفته‌شده‌اند، بلکه نکات کليدي براي مقابله با گرم شدن کره زمين و پديده تغيير اقليم هستند. 

اگر به پديده تغيير اقليم با ديد مثبت نگاه کنيم، مي‌توانيم ببينيم که اين فرصتي براي افراد است که سلامتشان را بهبود ببخشند. تا جايي که حتي گفته مي‌شود استفاده کمتر از اسپري‌هاي آسم هم مي‌تواند براي مقابله با اين عارضه زيست‌محيطي کمک‌کننده باشد.

براساس مطلبي در مجله پزشکي لنست، سياست‌مداران، دانشمندان، مدارس و NHS، همه و همه بايد کار کنند تا افراد را به فعاليت بدني و سبک زندگي سالم مجاب کنند. کشورهاي سراسر دنيا بايد همه کارهايي را که سبب تغيير اقليم مي‌شود و ناسالم است، سخت‌تر و گران‌تر کنند و در مقابل راه‌هاي ساده‌تر و ارزان‌تري براي کمک کردن به زمين جايگزين آنها کنند و خبر خوب اين است که همه اين روش‌ها به سلامتي افراد کمک مي‌کند. 

به گفته آنتوني کاستلواستاد رشته سلامت بين‌الملل کودکان در UCL که اين تحقيق را که متخصصاني از سراسر دنيا در آن سهيم بوده‌اند براي لنست انجام داده است، در حال حاضر ما در حال چاق شدن، دچار شدن به حمله‌هاي قبلي، سکته‌هاي مغزي، ديابت، بيماري‌هاي تنفسي، افسردگي و عصبانيت هستيم و تقريبا همه کارهايي که براي مراقبت از خودمان بايد انجام دهيم، مانع پديده تغيير اقليم مي‌شوند.

راه رفتن، دوچرخه‌سواري، سالم‌تر غذا خوردن، رژيم‌هاي محلي يا کم ‌کردن آلودگي هوا همگي کارهايي هستند که روي سلامت تاثيرهاي مثبت بسزايي دارند و مقدار زيادي از پول شما را هم ذخيره مي‌کنند.

براي مثال کاهش مصرف گوشت قرمز و محصولات لبني، ميزان گاز متاني که گاوها از خود ساطع مي‌کنند را علاوه بر خطر حملات قلبي انسان‌ها کاهش مي‌دهد، همچنين پياده‌روي به‌جاي رانندگي سبب کاهش بيماري‌هاي تنفسي مانند برونشيت مي‌شود.

به‌علاوه ان‌اچ‌اس بايد به دنبال راهي باشد تا اسپري‌هايي را که بيماران مبتلا به آسم از آن استفاده مي‌کنند، کاهش دهد و آنها را با پودرهاي جامد سالم‌تر جايگزين سازد؛ زيرا جزو عمده‌ترين عوامل تغيير پديده اقليم هستند، مگر اينکه استفاده از اين اسپري‌ها به‌شدت براي بيمار ضروري باشد.

همچنين نوشيدني‌هاي گازدار داراي قند که براي سلامت دندان مضر هستند و سبب چاقي و همچنين منجر به افزايش پديده تغيير اقليم مي‌شوند بايد در مدارس ممنوع شوند.

هيو مونتگومري، استاد UCL که در رشته پزشکي مراقبت‌هاي ويژه است، مي‌گويد: «اينکه ما در اين زمينه مجبور نيستيم که افراد را مداوا کنيم، زيرا هنوز بيمار نشده‌اند براي ما بزرگترين پيروزي است، زيرا اگر بخواهيد نگاهي کلي به يک روز کاري بخش مراقبت‌هاي ويژه که در آن کار مي‌کنم بيندازيد، به شما مي‌گويم که در يک روز کامل کاري، 8 نفر از 10 نفر که دريکي از بيمارستان‌ها بين 1500 تا 3 هزار پوند هزينه برمي‌دارند، به دليل سبک زندگي‌شان و عواملي که به‌کلي قابل پيشگيري هستند، بيمار شده‌اند و ما مي‌توانيم اين کار را براي مردم با سبک زندگي‌هاي سالم که بسياري از آنها به رژيم کم‌کربن برمي‌گردند، آسان‌تر کنيم.»

او تاکيد مي‌کند: «کليد يک سبک زندگي سالم‌تر، هدايت کردن مردم به انجام کارهاي فعال و باثبات و منع کردن آنها از ايجاد آلودگي است. علاوه بر اين بايد بدانيم که فشار و اجبار هيچ تغييري ايجاد نمي‌کند؛ زيرا اگر شما پياده‌روي تا محل کار را براي مردم آسان کنيد، آنها اين کار را انجام مي‌دهند و اگر اين کار را براي آنها سخت و ناخوشايند باشند، آن را انجام نمي‌دهند، حتي اگر به آنها بگوييد برايشان خوب است.»

سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: