کد خبر: ۶۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۴ - 2015June 29
شفا آنلاین>اجتماعی>یک استاد دانشگاه گفت: روایت است اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشود، تا ماه رمضان سال دیگر بخشیده نمی‌شود، مگر اینکه در عرفات استغفار کند.

به گزارش شفا آنلاین ، حجت‌الاسلام عباس عباس‌زاده، با بیان این‌که «رمضان یگانه ماهی است که نامش در قرآن آمده است» اظهار کرد: خداوند در این ماه انسان را به مهمانی خود فرا می‌خواند.

وی افزود: خداوند متعال منزه از خوردن، آشامیدن و خوابیدن است و انسان هر چقدر در ماه رمضان از این امور فاصله گیرد، به خداوند نزدیک‌تر می‌شود.

عباس‌زاده ادامه داد: در ماه رمضان نفس کشیدن عبادت است، روایت است در این ماه دست شیطان کوتاه است، در ماه رمضان درب بهشت باز و درب جهنم بسته است. در این ماه به تلاوت قران تأکید شده و ثواب تلاوت یک آیه برابر با ختم قرآن است، در این ماه سفارش شده انسان‌ها به فکر نیازمندان باشند، صدقه و افطاری بدهند، برای زیردستان خود سهل گیرند، بر پیامبر(ص) و خاندانش درود بیشتر بفرستند، یتیم نوازی، استغفار و صله رحم کنند و همچنین بر طول سجده نیز تأکید شده است.

وی با اشاره به تأثیرات روزه‌داری بر روح و روان انسان، تأکید کرد: روزه روح انسان را لطیف می‌کند، فرد روزه‌دار از مادیات فاصله می‌گیرد، روحش آزادتر و اراده‌اش قوی‌تر می‌شود؛ چرا که علی‌رغم تشنگی و گرسنگی، انسان خوردن و آشامیدن را بر خود حرام می‌کند که لازمه ساختن زندگی موفقیت آمیز همین اراده قوی است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: غرایز فرد روزه‌دار تعدیل می‌شود و حس شهوت و غضبش فرو می‌نشیند و بخاطر همین است که تعداد جرم‌ها در ماه رمضان کاهش می‌یابد.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که «روزه‌داری باعث استراحت دستگاه گوارش و صحت جسم انسان می‌شود» گفت: باید در این ماه همه اعضا و جوارح از کار حرام به دور باشند.

عباس‌زاده با بیان این‌که «تظاهر به روزه‌خوری جرأت گناه را در دیگران افزایش می‌دهد» تأکید کرد: همه علما فتوا داده‌اند که تظاهر به روزه‌خواری جرم است و کسانی که به دلایل مختلف روزه نیستند، نباید به روزه‌خواری تظاهر کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: