کد خبر: ۶۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۴ - 2015June 28
رئیس انجمن نفرولوژی ایران در مراسم تشیع مرحوم قاسمی گفت:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>سلامت>رئیس انجمن نفرولوژی ایران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین آرزوی‌های مرحوم قاسمی، ساخت بیمارستان جامع بیماران دیالیزی و کلیوی بود که محقق نشد،گفت:وی با وجود بیماری و تحمل سوزن‌های که به بدنش می‌خورد همیشه پیگیر کمبود داروی بیماران بود.

به گزارش شفا آنلاینمراسم تشیع مرحوم مصطفی قاسمی از بنیانگذاران و موسسان انجمن بیماران کلیوی کشور با حضور پزشکان، برخی مسئولان سابق وزارت بهداشت و بیماران کلیوی برگزار شد.

در این مراسم محمد رضا گنجی رئیس انجمن نفرولوژی ایران نیز  درباره تلاش های مستمر مرحوم قاسمی برای بیماران کلیوی کشور عنوان کرد: بنده 25 سال با مرحوم قاسمی ارتباط کاری داشتم، به واقع وی با وجود بیماری که داشت و تحمل سوزن‌های بسیاری که به بدنش می‌خورد همیشه وقتی مشکل بیماری مانند کمبود داروهای آنان را می‌شنید گوشش تیز می‌شد تا برای برطرف کردن مشکل آن بیماران اقدامی کند.


رئیس انجمن نفرولوژی ایران ادامه داد: این تلاش‌های خستگی ناپذیر مرحوم قاسمی برای بیماران بود که همیشه همین بیماران او را به عنوان منتخب خودشان در انجمن خیریه بیماران کلیوی انتخاب می‌کردند.

گنجی درباره دغدغه و آرزوی مرحوم قاسمی که تا پایان عمرش نتوانست تحقق یابد، افزود: یکی از آرزوی آن مرحوم ساخت بیمارستان جامع بیماران دیالیزی و کلیوی بود که تا زمان حیاتش به دنبالش بود ولی در نهایت محقق نشد.

سیم فروش: مرحوم قاسمی تا آخر حیاتش در مقابل فشارها بر بیماران کلیوی ایستادگی کرد

همچنین در مراسم تشیع مرحوم مصطفی قاسمی از بنیانگذاران و موسسان انجمن بیماران کلیوی کشور، پروفسور ناصر سیم فروش رئیس قطب اورولوژی ایران درباره اقدامات مرحوم قاسمی در طی سه دهه عنوان کرد: مرحوم قاسمی با وجود آنکه خود بیمار دیالیزی بود و بعد نیز سه بار پیوند کلیه زده بود همیشه دغدغه کمک به بیماران محروم را داشت بطوریکه تا آخرین زمان حیاتش در مقابل فشارهای که به وی برای حمایت از بیماران می‌کرد ایستادگی و مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی از قدیمی ترین انجمن‌ها و NGO‌ها در ایران محسوب می‌شود، ادامه داد: مرحوم قاسمی همیشه برای حمایت از بیماران دیالیزی و کلیوی حرف حق می‌زد و به دنبال دستگیری از بیماران بود و در این راه این انسان شریف با بدنی بیمار زحمات بسیاری کشید.

تارا: جامعه کلیوی کشور به‌مانند وی ندیده و نخواهد دید

در این راستا دکتر سید احمد تارا مدیرکل سابق دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت و یکی از فوق‌تخصصان نفرولوژی در حوزه کلیوی کشور نیز با ابراز تاسف از درگذشت مرحوم مصطفی قاسمی عنوان کرد: مصیبت بسیار بزرگیست، جامعه کلیوی کشور به‌مانند وی ندیده و نخواهد دید، شایسته است تمام آن بیماران و مردمی که از تلاش‌های مظلومانه وی بهره مند شدند در سوگ آن عزیز شرکت کنند.

مرحوم مصطفی قاسمی از بنیانگذاران و موسسان انجمن بیماران کلیوی کشور بود که سالها برای پیشبرد اهداف انجمن صادقانه تلاش کرد. وی سه بار تحت عمل جراحی پیوند کلیه قرار گرفته بود اما از چندی قبل سومین پیوند کلیه وی نیز پس زده بود.

مرحوم مصطفی قاسمی از حامیان اصلی بیماران کلیوی کشور به حساب می‌آمد بطوریکه با وجود بیماری که خود داشت همیشه صدای نخست اعتراض نسبت به کمبودهای دارویی و مشکلات بیماران پیوند کلیه و دیالیزی بود و در این راه بارها مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته بود و حتی شکایت‌ها از وی شده بود، زیرا در اکثر مواقع انتقادات به حق مرحوم قاسمی به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آمد.

تسنیم


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: