کد خبر: ۶۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۴ - 2015June 29
شفا آنلاین>اجتماعی>انگلستان از سال 2011 متعهد شده است سالانه 20 هزار و 700 ويزاي استاندارد به کارگران غيراروپايي اعطا کند.

به گزارش شفا آنلاین، وقتي افرادي که براي دريافت ويزا درخواست داده‌اند از سقف مجاز در هرماه افزايش يافتند، نکات ديگري براي اعطاي ويزا به اين افراد لحاظ مي‌شود که ازجمله آنها مي‌توان به کسب درآمد بيشتر و کار کردن در مشاغلي که با کمبود نيروي کار مواجه است، اشاره کرد. البته پرستاري در حال حاضر جزو اين مشاغل به شمار نمي‌آيد و بنابراين افرادي که براي اين کارها تقاضا مي‌دهند بيشتر احتمال وجود دارد که مردود شوند.


مادلين استامپتون، مدير رصدخانه مهاجرت دانشگاه آکسفورد، در اين رابطه مي‌گويد: «ما دريافته‌ايم با افزايش تقاضاي اين ويزاها محدوديت براي حقوق به‌شدت افزايش‌يافته است و بعضي از مشاغل بيش از سايرين لطمه مي‌بينند. مشاغلي مانند پرستاري که در اين ميانه آسيب جدي مي‌خورند، آنهايي هستند که متخصصينشان کمتر حقوق دريافت مي‌کنند.»


ايوت کوپر، وزير سايه کشور از حزب مخالف کارگر مي‌گويد: «دولت در حال رقم زدن بدترين وضعيت دنيا است. آنها در بريتانيا براي پرستاران مکان‌هاي کافي براي آموزش فراهم نمي‌کنند و حالا هم که مي‌خواهند نيروهاي آموزش‌ديده را که سال‌ها در اين کشور کارکرده‌اند را باوجوداينکه ان‌اچ‌اس مي‌خواهد در اينجا بمانند، بيرون برانند. بنابراين هيچ نيروي بومي وجود ندارد که اين حلقه مفقوده را پر کند و اين سبب مي‌شود که ان‌اچ‌اس ملزم شود که بيش‌ازپيش از خارج از کشور پرستار بياورد. RCN هم سال‌ها براي اين مشکل نگران بود، ولي دولت نتوانست آن را حل کند و بنابراين وزارت کشور و وزارت بهداشت بايد با يکديگر براي حل اين مشکل تلاش کنند.»


به يک راه‌حل بلندمدت‌تر براي حل اين مشکل اعتقاد دارد. دکتر کارتر مي‌گويد: «تنها راه بريتانيا براي به دست آوردن کنترل اين نيروي کار، تربيت پرستاران بيشتر است.» جالب است بدانيد که سال گذشته 37 هزار دانش‌آموز پرستاري از اين رشته انصراف دادند در دنيا علائم کمبود پرستار به‌وضوح مشاهده مي‌شود و اين يعني تکيه‌کردن بر پرستاران خارجي نه‌تنها راه‌حل قابل‌اعتمادي نيست، بلکه بي‌دوام است.


يکي از سخنگويان وزارت کشور مي‌گويد: «دولت مي‌خواهد تقاضا براي مهاجرت نيروي کار را کاهش دهد. ما در سال 2011 قوانين اقامت را تغيير داده‌ايم تا ارتباط بين آمدن براي کار به بريتانيا و ماندن در اين کشور به‌طور دائمي را از بين ببريم. از سال 2016 کارگران منطقه غيراقتصادي اروپا براي اقامت بيش از 6 سال در اين کشور به حداقل 35 هزار پوند براي ماندن در بريتانيا براي نياز دارند. البته براي مشاغلي که با کمبود نيروي کار مواجه هستند معافيت‌هايي وجود دارد، اما کميته رايزني مهاجرت با افزودن حرفه پرستاري به ليست اين مشاغل مخالف است.»

سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: