کد خبر: ۶۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۴ - 2015June 28
شفا آنلاین>اجتماعی>مصطفي قاسمي، رئيس انجمن خيريه حمايت از بيماران کليوي کشور پس ازسال‌ها تحمل درد و رنج دياليز روي تخت بيمارستان دار فاني را وداع گفت.

به گزارش شفا آنلاین، وي از بنيانگذاران پيوند اعضا از بيمار مرگ مغزي بود و زحمت زيادي براي تصويب قانون اين پيوند انجام داد. مرحوم قاسمي همچنين از موسسين انجمن بيماران کليوي کشور بود که سال‌ها براي پيشبرد اهداف انجمن صادقانه تلاش کرد. اين مؤسسه‌ غيرانتفاعي با بيش از ?? هزار نفر عضو و ??? شعبه در سراسر کشور در حوزه خدمت‌رساني به بيماران کليوي ازجمله بيماران پيوندي و دياليزي فعاليت مي‌کند و 33 هزار پيوند کليه از طريق اين انجمن انجام شده است.

اقدامات اين انجمن شامل آموزش و اطلاع‌رساني در خصوص بيماري‌هاي کليه و راه‌هاي پيشگيري، پيگيري مسائل بهداشتي، دارويي و درماني و فراهم‌کردن امکانات براي بيماران دياليزي و پيوندي، فراهم‌کردن امکانات رفاهي براي بيماران، حل مشکلات حقوقي آنها و تلاش براي فراهم‌کردن برنامه‌هاي فرهنگي، ورزشي و هنري براي بيماران است.

قاسمي از حاميان اصلي بيماران کليوي کشور به حساب مي‌آمد. به‌طوري که با وجود بيماري که خود داشت، هميشه چالش‌هاي موجود نظير کمبودهاي دارويي و مشکلات بيماران پيوند کليه و دياليزي را مطرح مي‌کرد. مبارزه با خريد و فروش کليه، تلاش براي تجهيز بخش‌هاي دياليز و راه‌اندازي بخش پيوند کليه در بيمارستان‌ها از ديگر اقدامات وي بود. 

مرحوم قاسمي سه بار تحت عمل جراحي پيوند کليه قرارگرفته بود، اما از چندي قبل سومين پيوند کليه او نيز پس زده بود. بهروز برومند، پزشک معالج وي، ضمن ابراز تاسف عميق به خاطر درگذشت مرحوم قاسمي گفت: «آقاي قاسمي صبح امروز به خاطرمشکلات قلبي و کليوي به‌طور اورژانسي به بيمارستان پارس منتقل شد، اما متاسفانه تلاش‌هايمان براي نجات جان وي بي‌اثر ماند.»

داريوش آرمان، مدير روابط عمومي اين انجمن، نيز در گفتگو با سپيد بااشاره به درگذشت مصطفي قاسمي عنوان کرد: «مرحوم قاسمي از حاميان اصلي بيماران کليوي کشور بود و درنهايت پس از 35 سال رنج بيماري و سه بار پيوند کليه در ظهر روز جمعه 5 تير ماه بر روي تخت بيمارستان درگذشت.» وي ادامه داد:« مرحوم قاسمي طي دو سال اخير با دياليز زندگي مي‌کرد و علي‌رغم توصيه پزشکان مبني بر اينکه نبايد فعاليت کند، اما به خاطر عشق به بيماران از هيچ کدام از وظايف خود فروگذار نمي‌کرد.

با وجود آنکه در اين مدت اخير براي حرکت از ويلچر استفاده مي‌ کرد، اما يک لحظه از وظايف خود کوتاهي نکرد.» آرمان ضمن تسليت اين ضايعه بزرگ به تمام بيماران کليوي و مديران انجمن‌هاي پزشکي و تمام ملت ايران، گفت:« وقتي مي‌بينيم که انجمن حمايت از بيماران کليوي در دورترين شهرستان‌ها نيز شعبه دارد، به اين نتيجه مي‌رسيم که بخشي از اهداف مرحوم قاسمي محقق شده است.»

سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: