کد خبر: ۶۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۴ - 2015June 26
شفا آنلاین>سلامت>افراد با حضور در مراکز خرید فاخر و آگاه به علت فضای این مراکز به خرید تشویق می‌شوند و با خرید کردن شادتر می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین-حسین نوری، پژوهشگر اجتماعی  گفت: خرید کردن انواع گوناگونی دارد که یک نمونه آن خرید از فروشگاه‌های بزرگ است و انواع دیگر آن خرید از مراکز خرید و پاساژ‌های سطح شهر، که این مراکز خرید با توجه به فضای بزرگ خود خریدار را به سمت خرید کردن سوق می‌دهند.

وی عنوان کرد: خریدار به واسطه دیدن تجربه خرید دیگران و شوقی که در او ایجاد می‌شود با نگاه آگاهانه اجتماعی خرید می‌نماید.

حضور در مراکز خرید باعث شوق و خوشحالی و ایجاد حرص در افراد شده که افراد را به خریدن کالا هدایت می‌نماید خرید کردن از پاساژ‌ها به نوعی به خود هویت‌بخشی می‌کند و فرد را به بازگوکردن حس خوب خریدکردن خود برای دیگران تشویق می‌کند خرید کردن به فرد یک امتیاز اجتماعی می‌دهد.

در ادامه حسن عشایری، استاد دانشگاه نیز ضمن تأیید این موضوع گفت: نیازهای افراد به  دو گونه نیازهای ضروری و نیازهای کاذب تقسیم می‌شود که در حال حاضر نیازهای کاذب در اجتماع به وفور دیده می‌شوند برای مثال خانم‌ها با خرید کردن نیازهای هیجانی خود را برآورده می‌کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
0
سلام ممنون از سایت خوبتون باتشکر تی ال پی اس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: