کد خبر: ۶۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۴ - 2015June 26
شفا آنلاین>سلامت>تیپ‌های متفاوت و عجیب برخی از جوانان به علت بحران هویت این دسته از افراد است.
به گزارش شفا آنلاین-جعفر بای، محقق و پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی ،گفت: جوانانی که تیپ‌های متفاوت و عجیبی دارند دچار بحران هویت‌اند و این بحران هویت به علت جنگ نرم ایجاد می‌شود که ماهواره مهمترین مجرای آن است.

وی افزود: عدم توانایی در انتقال فرهنگ بومی و محلی از سوی خانواده‌ها باعث شده است که فرهنگ ستیزی ایجاد گردیده و همین امر باعث شکاف نسلی در خانواده‌های ایرانی شده، به گونه‌ای که وجوه اشتراک فرهنگی در خانواده به مراتب کم وضعیت است.

ویجعفر بای افزود: این موضوع باعث شده جوانان ایرانی مورد هجمه فرهنگی قرار بگیرند و مدلی که از سوی غرب توصیه و تجویز می‌گردد را مورد استفاده قرار دهند.

این محقق و پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در این بحران هویت جوان ایرانی مقصر نیست، بلکه نهادهای فرهنگی و سازمان‌های اجتماعی سیاستگزاران اجتماعی و فرهنگی جامعه به علت ناتوانی در معرفی مدل فرهنگ اسلامی و ایرانی و ضعف دستی در انتقال شاخص‌های فرهنگ بومی محلی ضعیف هستند و جوانان ما بیش از آنکه با فرهنگ خود آشنایی داشته باشند در معرض دریافت انواع مدل‌های فرهنگی غرب قرار می‌گیرند.

جعفر بای در پایان خاطرنشان کرد: در نتیجه ضعف کارکرد فرهنگی نهاد خانواده در انتقال ارزش‌ها و فرهنگ‌های اجتماعی و فقدان مدل تربیتی بومی و عدم تربیت صحیح جوانان در بحران هویت جوانان مقصر هستند بعد از خانواده آموزش و پرورش و وزارت علوم در معرفی فرهنگ بومی توانایی جبران بحران هویت جوانان را نداشته‌اند و مساجد و سایر نهادهای فرهنگی ذی‌ربط با ارائه الگوهای بهتر و زیباتر دینی می‌توانند در روشنگری و هدایت جوانان و تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی نقش مؤثری داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: