کد خبر: ۶۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۴ - 2015June 25
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جامعه جراحان ارتوپد با اشاره به بزرگترین معضل این متخصصین گفت: بزرگترین معضل این حوزه هم اکنون رابطه مالی بین پزشک و بیمار است.
به گزارش شفا آنلاین،غلامعلی عکاشه رئیس انجمن جراحان ارتوپدی در نشست ماهانه این انجمن که صبح امروز در محل انجمن ارتوپدی برگزار شد با اشاره به بزرگترین معضل این متخصصین اظهار کرد: هم اکنون بزرگترین معضل متخصصین ارتوپدی رابطه مالی میان پزشک و بیمار است امیدوار بودیم با تعیین تعرفه‌ها این مشکل برطرف شود و پدیده زیر میزی از بین برود متاسفانه تعرفه‌های ارتوپدی که ثبت شده پیشنهاد انجمن ارتوپدی نیست و اگر بخواهد سیستمی دچار اشکال شود باید از نظر مالی مشکل پیدا کند در این هنگام تقلب و خلاف کاری در این سیستم ایجاد می‌شود.

وی افزود: بزرگترین معضل ما در زمینه تعرفه با وزارت بهداشت است برای پیشنهاد تعرفه به وزارت بهداشت انجمن ملاک‌هایی چون میزان آموزش‌های لازم، ساعتهای عمل، عوارض جراحی برای بیمار، درصد از کار افتادگی پزشک و تورم را در نظر گرفته بود و به این مسئله اهمیت داده نشد در صورتی که بخواهند کیفیت درمان را در کشور ارتقا دهند باید انگیزه‌های قوی در پزشکان برای کار در بخش دولتی ایجاد بکنند و اگر می‌خواهید پزشکان به این بخش تمایل پیدا کنند باید بخش دولتی قوی شود و جذابیت بخش دانشگاهی برای بیمار می‌تواند تعداد مراجعات به بیمارستانهای خصوصی را کاهش دهد.

رئیس انجمن ارتوپدی با اشاره به اینکه وی به بیش از 12 پزشک ارتوپد متخلف تذکر داده است بیان کرد: در صورتی که این پزشکان به تخلفات خود ادامه دهند آنها را به مراجع ذی صلاح معرفی می‌کنند. از زمانیکه کارشناسان و تعیین کنندگان خلاف‌های پزشکی در سازمان نظام پزشکی انجمن‌ها شده‌اند می‌توانیم از تخلفات پزشکی جلوگیری کنیم.

عکاشه تاکید کرد: اگر وزارت بهداشت به طور واقعی به اصلاح جامعه پزشکی فکر می‌کند ضمن ارجاع مسئولیت نظارت بر پزشکان به انجمن‌ها پاسخگو بودن را نیز بپذیرد این مسئله که یک نفر به جای آنکه حامی جامعه پزشکی باشد پزشکان را به عنوان زیر میزی بگیر معرفی کند تاثیرات منفی بر جامعه می‌گذارد. صیانت از حقوق پزشک و اخلاق پزشکی از وظایف انجمن‌ها است برخی از همکاران ممکن است کار خلافی انجام دهند این تعداد بسیار کم است اما تاثیر منفی زیادی بر  جامعه می‌گذارد.

وی بیان کرد: نظام پزشکی خیلی دیر هنگام به فکر واگذاری اخلاق پزشکی به انجمن‌ها افتاد انجمن ارتوپدی بسیار قبل تر با کمک هیئت مدیره خود به دنبال این نظارت بود و به این منظور کمیته اخلاق پزشکی را تشکیل داد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپد در خصوص پروتزهای استفاده شده در ارتوپدی اظهار داشت: تمام پروتزهایی که برای زانو و لگن در زمینه ارتوپدی استفاده می‌شود از کشورهای مطرحی چون کشورهای اروپایی و امریکا است و همانطور که در تمام صنوف ممکن است اشتباه یا خلاف باشد در زمینه واردات پروتز نیز ممکن است این اشتباه وجود داشته باشد باید با شدت با شرکت وارد کننده برخورد کرد. در صورتی که پزشکی با آگاهی از کیفیت نامطلوب یک پروتز از آن استفاده کند با وی برخورد می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: