کد خبر: ۶۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۴ - 2015June 26
شفاآنلاین:دراین بسته خبری نگاهی به برخی ازرویدادهای مهم خبری جهان درروزهای اخیرمی پردازیم.
برج ایفل تعطیل شد!


برج ایفل تعطیل شد!
برج ایفل، روز جمعه ۲۲ می به علت اعتراض کارکنان آن تعطیل شد. شرکت مدیریت ایفل در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز ایفل را باز نمی‌کند چون کارکنان آن نگران افزایش جیب‌بری و خلافکاری در محوطه برج هستند.

برج ۱۲۶ ساله ایفل از پربیننده‌ترین جاذبه‌های توریستی فرانسه است که در طول سال حدود 10 میلیون بازدیدکننده دارد. کارکنان برج می‌گویند خواهان تضمین رسمی مدیریت برای اجرای تدابیر موثری هستند که به فعالیت خلافکاران و قربانی‌ شدن گردشگران پایان دهد.

شرکت ایفل می‌گوید که برای بازگشایی برج در حال همکاری نزدیک با پلیس است. در سال ۲۰۱۳ هم در اعتصابی مشابه، کارکنان موزه لوور پاریس در اعتراض به فعالیت جیب‌برها در تالارهای موزه، از حاضر شدن بر سر کارشان خودداری کردند. گردشگران آسیایی و به خصوص چینی‌ها از اهداف اصلی جیب‌برها و خلافکاران در مراکز توریستی پاریس هستند.


کوچک ترین شهید انفجار مسجد شیعیان عربستان


کوچکترین شهید انفجار مسجد شیعیان عربستان
شهید «حیدر جاسم المقیلی» 5 ساله، کوچک ترین شهید عملیات انتحاری داعش در میان نمازگزاران مسجد امام علی(ع) شهر «القدیح» در استان قطیف عربستان بود.


تانک - پهپادی که با یک دکمه به پرواز درمی‌ آید


تانکی که با یک دکمه به پرواز درمی‌آید
یک مخترع انگلیسی نوعی پهپاد طراحی کرده که می‌تواند روی زمین به عنوان تانک مورد استفاده قرار بگیرد. خودروی کوچک غیرقابل توقف B-Unstoppable به عنوان نخستین کوادکوپتر تانک هیبریدی جهان شناخته شده است. این پهپاد از چهار پروانه برای برخاست و همچنین دو چرخ شنی برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد روی زمین‌های مختلف حرکت کند. ویتلود میلتیزک از لندن که این پهپاد را طراحی کرده، اکنون آن را برای جمع‌آوری 76 هزار دلار سرمایه در سایت منبع‌یابی کیک‌استارتر قرار داده است. به تازگی ارتش آمریکا از آزمایش یک تانک پهپاد موسوم به Ripsaw خبر داده که از راه دور قابل کنترل است و می‌تواند با لمس یک دکمه، خود را بار دیگر ا از گلوله پر کرده و حتی سلاح‌ها را تعویض کند.

 

تانک Ripsaw به طیفی از سلاحها از جمله تیربار کالیبر 50، تیربار نارنجک40 میلیمتری Mk19، تیربار 7.62 میلیمتری M240B و تیربار سبک اسکواد M249 مجهز است. پهپاد B-Unstoppable می‌تواند در جا روی زمین چرخیده و با نزدیک شدن به مانع، به سادگی از روی آن پرواز کند. وزن این مدل 84 گرم بوده و به دلیل سبکی حتی در صورت برخورد با زمین سالم می‌ماند. تنها یکبار شارژ کردن این پهپاد که به یک دوربین آنبرد نیز مجهز است، به آن اجازه می‌دهد برای 9 دقیقه پرواز کرده، 18 دقیقه روی زمین حرکت کند یا برای 15 دقیقه هر دو حرکت را بطور ترکیبی انجام دهد. چراغهای جلو و عقب این پهپاد به آن اجازه می‌دهد تا در شب نیز پرواز کند. همچنین تنها با فشار یک دکمه می‌توان این خودرو را به تانک یا کوادکوپتر تبدیل کرد.یک کنترلگر پرواز ژیروسکوپ‌دار شش محوره بر روی کوادکوپتر به آن اجازه می‌دهد تا در هوا ثابت بماند.



نماد المپیک به شهر میزبان بازی‌های 2016 رسید


نماد المپیک به شهر میزبان بازی‌های 2016 رسید
با توجه به میزبانی ریو برای المپیک 2016، حلقه‌های المپیک به شهر میزبان بازی‌ ها رسید. ریودوژانیرو میزبان المپیک 2016 با رسیدن حلقه‌های المپیک مراسم جشنی برگزار کرد.

نماد المپیک به شهر میزبان بازی‌های 2016 رسید


این حلقه‌ها که نماد المپیک است یکی از مهم ترین نشانه‌ها در جهان به شمار می‌رود. نماد بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان از آلومینیوم ساخته شده و وزن آن 4 تن است. طول این نماد 25 متر و ارتفاع آن 12 متر است. در المپیک لندن این سمبل در پل تاینه یکی از مهم ترین مراکز گردشگرپذیر در نیوکاسل که میزبان مسابقات فوتبال بود، نصب شد. حالا این نماد بعد از 20 روز سفر با کشتی به برزیل آورده شده است.

المپیک ریو از 5 آگوست 2016 آغاز می‌شود و بیش از 10 هزار ورزشکار در آن به رقابت می‌پردازند.



کشف بمب باقی‌مانده از جنگ جهانی دوم در لندن


کشف بمب باقی‌مانده از جنگ جهانی دوم در لندن
یک سخنگوی ارتش انگلیس دیروز جمعه یکم خرداد، از کشف یک بمب ۵۰ کیلویی عمل نکرده و برجای مانده از جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ویمبلی در شمال غربی لندن، خبر داد و گفت که این بمب می توانسته «خطرات جدی بالقوه» در پی داشته باشد. این سخنگو ارتش انگلیس گفت: این بمب عمل نکرده از جنگ جهانی دوم که در جریان عملیات ساختمان سازی در 200 متری ورزشگاه ویمبلی کشف شده بود، در صورت انفجار می توانست با توجه به نزدیک بودنش به مراکز جمعیتی، خطرات جدی برای مردم دربر داشته باشد. به گفته وی، یک گروه از متخصصان نظامی توانستند روز جمعه این بمب را بیرون آورده و سپس به محلی امن منتقل و به طور امن منفجر سازند.

سخنگوی پلیس لندن نیز دراین خصوص گفت که به دنبال کشف این بمب در عصر روز پنجشنبه گذشته، بلافاصله تمامی خانه‌ها و مراکز تجاری نزدیک به محل بمب کشف شده، تخلیه شدند‌. به گفته این سخنگوی پلیس، نزدیک به هفتاد تن از ساکنان خانه‌های یاد شده تا صبح روز جمعه مجبور شدند که در بیرون از محل زندگی‌شان سپری کنند. گفته می‌شود این بمب از جمله بمب‌هایی بوده است که در جریان حملات هوایی سنگین نیروی هوایی آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم (اوائل دهه 1940میلادی) بر سر لندن فروخته شده بود. با وجود گذشت دهه‌ها از جنگ جهانی دوم هنوز هم هر از گاهی گزارش‌ هایی درباره کشف بمب‌های عمل نکرده از این جنگ، در انگلیس خصوصا در لندن منتشر می‌شود.  در ماه مارس گذشته نیز یک بمب 250 کیلویی در «برموندشی‌» واقع در جنوب شرقی لندن کشف و پس از انتقال به منطقه‌ای در کنت‌، از بین برده شد.



کشف درخشان‌ ترین کهکشان جهان


کشف درخشان‌ترین کهکشان جهان
ستاره‌شناسان تلسکوپ وایز ناسا موفق به کشف درخشان‌ترین کهکشان جهان شده‌اند که با نور بیش از 300 تریلیون ستاره می‌درخشد. این کهکشان که Wise J224607.57-052635.0 نام دارد، به گروه جدیدی از اجسام مرموز موسوم به کهکشان‌های مادون قرمز بسیار درخشان (Elrigs) تعلق دارد.

دانشمندان بر این باورند که این کهکشان احتمالا از یک سیاهچاله در مرکز خود برخوردار است؛ اما دلیل بزرگ بودن بیش از اندازه آن، هنوز ناشناخته باقی مانده است.ابرسیاهچاله‌های عظیم گاز و ماده را به دیسک اطراف خود کشانده و با داغ کردن این دیسک تا دمای میلیون‌ها درجه، نور پرانرژی مرئی، فرابنفش و پرتو ایکس را منتشر می‌کنند.

این نور توسط انبوه غبار اطراف دیسک، مسدود شده و با داغ شدن غبار، نور مادون قرمز از آن منتشر می‌شود.سیاهچاله‌های غول‌پیکر در مرکز کهکشان‌ها رایج هستند، اما کشف سیاه‌چاله‌ای به این بزرگی در این زمان از جهان، نادر است.از آن جا که نور کهکشان میزبان این سیاهچاله با طی 12.5 میلیارد سال به زمین رسیده، ستاره‌شناسان این جسم را در گذشته بسیار دور مشاهده می‌کنند.


این سیاهچاله در زمانی که جهان تنها یک دهم سن کنونی 13.8 میلیارد ساله خود را داشته، چندین میلیارد برابر از خورشید بزرگتر بوده است.تحقیق جدید نشان می‌دهد که سیاهچاله‌های درون کهکشان‌های Elrigs ممکن است به آن دلیل بسیار بزرگ شده باشند که سیاهچاله‌های جنینی احتمالا بزرگتر از تصورات پیشین بوده‌اند.دو توضیح دیگر شامل شکستن یا خم کردن حد نظری تغذیه سیاهچاله‌های موسوم به حد ادینگتون هستند.


زمانی که یک سیاهچاله تغذیه می‌کند، گاز به آن وارد شده و پس از داغ شدن، نور منتشر می‌کند. فشار نور دقیقا گاز را به عقب رانده و حدی را برای سرعت بلعیدن مداوم ماده ایجاد می‌کند.اگر یک سیاهچاله حد خود را بشکند، می‌تواند با سرعت بسیار خطرناکی مانند بالن رشد کند.اگرچه پیش از این دیده شده که سیاهچاله‌ها حد خود را می‌شکنند، اما سیاهچاله مورد بررسی در این تحقیق احتمالا بطور مداوم حد خود را برای رسیدن به اندازه شکسته باشد.در روش دیگر، ممکن است سیاهچاله‌ها این حدشکنی را نداشته باشند. اگر یک سیاهچاله به کندی بچرخد، غذای خود را زیاد دفع نمی‌کند. در انتها، یک سیاهچاله با سرعت چرخش آرام می‌تواند ماده بیشتری را نسبت به یک سیاهچاله با سرعت گردش بالاتر بخورد.البته به تحقیقات بیشتری برای حل معمای این کهکشان‌های بسیار درخشان نیاز است.محققان قصد دارند جرم سیاهچاله‌های مرکزی را با دقت بیشتری تعیین کنند. دانستن جرم این اجسام به کشف تاریخچه آن‌ها و همچنین سایر کهکشانها در این بخش از کیهان کمک خواهد کرد.



«زنان گازگیر» آخرین پدیدۀ داعشی!


«زنان گازگیر» آخرین پدیدۀ داعشی!
گروه تروریستی داعش، زنانی را مأمور کرده است که در صورت رعایت نکردن پوشش داعشی از سوی بانوان، آنان را گاز بگیرند. داعش شماری از زنان نقاب دار را به کار گماشته که مأموریت آنها واداشتن زنان منطقه الحویجه به پوشیدن لباسی است که از سر تا پا آنها را می پوشاند. این زنان داعشی وظیفه دارند به زنان هشدار دهند در صورت تخلف از رعایت این پوشش، به 30 ضربه شلاق و حداقل یک ماه زندان محکوم خواهند شد.این منبع که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری شبکه السومریه گفت: داعش همچنین شماری از زنان را در چارچوب پلیس به کار گماشته است که به «زنان گازگیر» معروف شده اند. ماموریت این زنان داعشی، گاز گرفتن بانوانی است که پوشش تحمیلی داعش را در منطقه الحویجه رعایت نکنند.

 

وزارت حقوق بشر عراق به تازگی فاش کرد که یک زن عراقی، بر اثر گاز گرفته شدن توسط زنان داعشی، از هوش رفت. داعش همچنین مردان و پسران را به بلند کردن ریش وادار کرد و به متخلفان، وعده 80 ضربۀ شلاق در ملاء عام داد. داعش از امامان جمعه مساجد خواست مردم را مجبور کنند پس از نماز جمعه هفته گذشته، با ابوبکر بغدادی، خلیفۀ خودخوانده داعش تجدید بیعت کنند.



ارزشمندترین خانه جهان در تهران


ارزشمندترین خانه جهان در تهران

ارزشمندترین خانه جهان در تهران

 

ارزشمندترین خانه جهان در تهران

 

ارزشمندترین خانه جهان در تهران
در میدان حسن آباد به سمت خیابان امام خمینی یک خانه تاریخی وجود دارد که طراح و مالکش یک استاد دانشگاه بوده، اما از آن در دهه ۴۰ به عنوان گران ترین خانه به خاطر آثار تاریخی‌ اش یاد می‌ کردند. ممکن است افراد زیادی از جلوی گران ترین خانه تاریخی ایران و جهان بارها عبور کرده باشند اما آن را نشناسند. ممکن است افراد زیادی در میدان حسن آباد و خیابان های اطرافش زندگی کنند یا ترددشان به آن منطقه زیاد باشد اما ندانند موزه مقدم کجاست. خانه کوچکی که در بین همه خانه‌ها و مغازه‌های آن اطراف به راحتی گم می‌شود، اما وقتی آن را پیدا کردید وارد حیاطی خواهید شد که دنیای بیرون را از فضای داخل جدا می‌کند. یک پا گرد و حوض وسط عمارت هشتی ورودی تنها فاصله میان دنیای شلوغ شهر با خلوت استاد دانشگاه تهران است. موزه مقدم در حقیقت خانه پدری استاد محسن مقدم از جمله خانه‌ های مجلل دوران قاجار متعلق به یکی از درباریان آن زمان به نام محمد تقی خان احتساب الملک بوده است.

 

احتساب الملک دارای دو پسر به نام‌های حسن و محسن بود که برای ادامه تحصیل به اروپا رفتند. حسن در فعالیت‌های ادبی، سیاسی و اجتماعی حضور فعالی داشت و در جوانی فوت کرد. از او نمایشنامه بسیار معروف «جعفرخان از فرنگ آمده» به جا ماند. برادر کوچک ترش محسن، پس از اتمام تحصیلات خود در رشته های نقاشی، تاریخ هنر و باستان شناسی در سال ۱۳۱۵ به وطن بازگشت و به همراه همسر فرانسوی خود «سُلما» در خانه پدری یعنی محل فعلی موزه ساکن شدند.ارزشمندترین خانه جهان به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به گرانترین خانه جهان در سالهای دهه ۳۰ و ۴۰ توسط پروفسور پوپ مورخ آمریکایی که مقاله‌ای با عنوان بررسی هنرهای ایران در مجله سپید و سیاه نوشته بود، معروف شد و هنوز هم جزو یکی از منحصر به فردترین خانه های ایران و جهان است. در سال ۵۱ زنده یاد استاد مقدم خانه پدری خود را به همراه آثار نفیس گردآوری شده وقف دانشگاه تهران کرد و در سال ۶۶ دار فانی را وداع گفت و پس از مرگ همسرش در سال ۱۳۶۹، تولیت موزه مقدم در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار گرفت. این خانه تاریخی مساحتی برابر با ۲۱۱۷ مترمربع شامل سه حیاط بیرونی، اندرونی و سرایداری است. در ساختمان بیرونی (تابستانی) اتاق پیشخوان وجود دارد که  در زمان حیات محسن مقدم به عنوان اتاق جانبی سالن پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اکنون در بخشی از این اتاق به معرفی فعالیت های کاری و علمی مقدم در قالب عکس، لوازم شخصی و در بخشی دیگر به نمایش آثار تزئینی چوبی، وسائل آشپزخانه و صندوق خانه های قدیمی پرداخته شده است. زیرزمین خانه در دوره مظفری همزمان با ساخت خانه توسط احتساب الملک پدر محسن مقدم بنا شده است. تزئینات دیوارهای حوضخانه از کاشی و قطعات ظروف سفالین برگرفته از آثاری نفیس متعلق به سده‌های چهارم تا سیزدهم هجری قمری است که سیر و تحول صنعت سفال و کاشی ایران را به نمایش می گذارد. هر کسی که پا در این خانه می گذارد از زیبایی آن اظهار شگفتی می‌کند. تنها وجود اشیای تاریخی آن نیست که این خانه را به موزه تبدیل کرده بلکه وجود درختان تنومند و

 

فوت رئیس سابق مجلس کویت در مسیر بازگشت از ترکیه
فوت رئیس سابق مجلس کویت در مسیر بازگشت از ترکیه

«جاسم الخرافی»، رئیس سابق مجلس کویت، هنگام بازگشت از ترکیه در هواپیما سکته و فوت کرد.علیرضا عنایتی سفیر ایران در کویت در صفحه اجتماعی خود از فوت ناشی از سکته «جاسم الخرافی» رئیس سابق مجلس کویت که یکی از چهره‌های محبوب سیاسی، اقتصادی و پارلمانی بود، خبر داد.
عنایتی با بیان اینکه «جاسم الخرافی» دید بلندی داشته افزود: وی به ایران احترام وافری می‌گذاشت ضمن اینکه جملاتی از وی در باب وضع کنونی منطقه به یاد دارم که قابل بیان نیست. مرزوق الغانم، خواهرزاده وی رئیس کنونی مجلس کویت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: