کد خبر: ۶۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۴ - 2015June 23
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>تامین اجتماعی-معاون کمیسیون های پزشکی اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کمیسیون های پزشکی یکی از نهادهای مهم برخواسته از قانون تامین اجتماعی است و نقش بسیار مهمی در توسعه عدالت و تقویت سازمان تامین اجتماعی دارد، گفت: تاکید این معاونت برعدالت محوری و اصل بی طرفی در آرای کمیسیون های پزشکی است.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی دکتر سید مجید صادقی راد در جلسه شورای اداری گروه تخصصی کمیسیون های پزشکی، اظهار داشت: تدوین کتابچه تعیین میزان نقص عضو و از کارافتادگی توسط اعضای کمیسیون های پزشکی کل کشور از مهمترین اقدامات انجام شده این حوزه طی سال گذشته بوده است.
وی افزود: وجود یک مرجع علمی که مورد اجماع اکثریت پزشکان عضو باشد موجب اعتبار و اطمینان بیشتر آرای کمیسیون های پزشکی خواهد بود.
وی تصریح کرد: به منظور تقویت کیفی آرای کمیسیون های پزشکی چندین دستور اداری به کل کشور صادر و بر تشکیل تخصصی جلسات با تعداد مناسبی از پرونده و مشارکت حداکثری اعضای کمیسیون پزشکی، تاکید شد.
دکتر صادقی راد گفت: همچنین در آخرین دستورالعمل ابلاغ شده، فرآیند رسیدگی به پرونده متقاضیان  شرکت در کمیسیون های پزشکی به شکل نظام مند، مستند و علمی برای تمامی مراکز تشکیل کمیسیون تشریح و ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: جدول محدوده استراحت های پزشکی که با پشتوانه منابع علمی توسط گروهی از پزشکان عضو کمیسیون های پزشکی تدوین شده بود برای اولین بار به عنوان مرجع پیشنهادی سازمان اعلام شد که این موضوع باعث وحدت رویه شوراهای پزشکی کل کشور شد.
وی با بیان اینکه ارتقای علمی جدول تعیین میزان نقص عضو و از کارافتادگی و محدوده استراحت پزشکی جزو فعالیت های مستمر این معاونت خواهد بود، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی همواره تلاش خواهد کرد با بهره مندی از اساتید دانشگاهی و نخبگان پزشکی، بهترین منابع علمی و قانونی را برای  قضاوت پزشکی فراهم نماید .
وی افزود: فعالیتهای گسترده ای در حوزه کمیسیونهای پزشکی در دست اقدام است که تعدادی از این فعالیتها به زودی رو نمایی خواهد شد .
وی اظهار داشت: همچنین ارتقای سامانه کمیسیون های پزشکی و راه اندازی سیستم های اطلاع رسانی اینترنتی گامی است که با هدف رضایتمندی بیمه شدگان بزودی محقق خواهد شد .
دکتر صادقی راد افزود: مکانیزه کردن صد درصدی  ارسال پرونده از شعب به واحدهای کمیسیون پزشکی که در سالجاری عملیاتی می شود،  اقدام مهمی در راستای رشد کیفیت ، جامعیت ، صحت، دقت آراء و سرعت بخشی به فرآیندهای این حوزه است.
وی گفت: همچنین بکارگیری پزشکان معتمد تحت عنوان پزشک معتمد ماده 70 از دیگر اقدامات سال جاری است که با هدف خدمت رسانی بهتر به متقاضیان از کارافتادگی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه افزایش تعرفه اقلام پروتز و اروتز نیز مراحل نهایی خود را در ستاد مرکزی طی می کند و پس از تصویب  در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد، تاکید کرد: معاونت کمیسیون های پزشکی با تعامل ستاد و مراکز تابعه و تمامی مخاطبین، همواره در صدد بهره گیری از خرد جمعی برای بهسازی امور مربوطه هستند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: