کد خبر: ۶۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۴ - 2015June 24
شفا آنلاین>اجتماعی> مهندسان کره اي با استفاده از رشته هاي نازک گرافن موفق شدند لامپي بسازند که نازکترين لامپ جهان محسوب مي شود.

 به گزارش شفا آنلاین ،محققان دانشگاه سئول و موسسه مطالعاتي علوم و استاندارد کره با استفاده از رشته هاي باريک گرافن که به الکترود هاي فلزي متصل بودند، موفق به ساخت اين لامپ کوچک شده اند.
اين رشته ها بر روي يک لايه سيليکوني معلق مي شوند. زماني که يک جريان برق در اين رشته هاي معلق جريان مي يابد، اين لامپ روشن مي شود.
جيمز هون استاد مهندسي مکانيک در دانشگاه کلمبيا که در نوشتن اين مطالعه همکاري داشت در يک بيانيه مطبوعاتي نوشت: اين نوع جديد منتشر کننده نور `باند پهن` مي تواند در تراشه ها ادغام شود و زمينه را براي تحقق صفحه نمايش هاي نازک اتمي، قابل انعطاف و شفاف و ارتباطات گرافني نوري بر روي تراشه هموار سازد.
محققان در نهايت با ادغام نور بر روي يک تراشه و بر روي يک مدار به اصطلاح نوري، مي توانند جريان هاي الکتريکي را با جريان هاي `فوتونيک` در مدارهاي يکپارچه نيمه هادي تعويض کنند.
توانايي بيش از حد گرافن در برابر حرارت بالا بدون اينکه ذوب شود و يا موجب ذوب شدن زيرلايه سيليکوني خود شود، به اين دليل است که اين ماده توانايي هدايت گرما را ندارد و در نتيجه تمرکز دما در مرکز اين رشته هاي کربني بوده که نور شديدي از آن منتشر مي شود.
محققان اکنون در تلاش هستند تا راهي براي کنترل خاموش و روشن کردن اين لامپ ها بيابند و روش هايي براي استفاده از آنها در مواد شفاف و قابل انعطاف ابداع کنند.
آریا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: