کد خبر: ۶۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۴ - 2015June 24
شفا آنلاین>اجتماعی>يک روانپزشک معتقد است: آمار زنان معتاد طي‌سال‌هاي گذشته دو برابر افزايش پيدا کرده و در اين ميان تبليغات دروغين شبکه‌هاي ماهواره‌اي باعث افزايش آمار اعتياد آنان شده است.

به گزارش شفا آنلاین، پريناز فاتح پور افزود: زنان به دو علت در باتلاق اعتياد سقوط مي‌کنند يکي به خاطر اثبات وفاداري و علاقه به مرد مورد نظرشان كه ناشي از فريب خوردن و اجبار است و يا با اين باور دروغ که موادمخدر صنعتي و روانگردان اعتياد ندارد به دام اعتياد گرفتار مي‌شوند. در اين ميان هم بعضي از مردان براي سوءاستفاده در توزيع و فروش مواد مخدر آنها را به تار عنکبوتي خود مي کشند.

 وي اظهار داشت: از سوي ديگر کنجکاوي و خودبزرگ نمايي براي عقب نماندن از غافله دوستان از علل ديگر بروز اعتياد در زنان است. متاسفانه مراکز ترک اعتياد ويژه زنان  بسيار محدود است و نمي‌توان اقدامات درماني و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي را براي آنان انجام داد.
اين روانپزشک ادامه داد: با توجه به دستگاه عصبي و فيزيکي زنان، مواد مخدر صناعي و روانگردان‌ها  تا شش برابر مردان بر روي آنان اثر منفي دارد و در مدت کوتاه زنان را دچار پيري زودرس، يائسگي و مرگ ناخواسته مي‌کند.
فاتح‌پور تصريح كرد: بسياري از زنان به دليل نداشتن اطلاعات كافي از عواقب اعتياد به مصرف مواد روي مي‌آورند، آنان در بار اول مصرف، احساس شادي و خوشايند كاذبي را مي‌كنند و اين باعث مي‌شود كه در روزهاي ديگر مقدار بيشتري از مواد را مصرف كنند.
وي با اشاره به اينكه زنان هنوز به دليل قبح اجتماعي، اعتيادشان را مخفي مي‌کنند و حتي خيلي از آنها که آمفتامين مصرف مي‌کنند نمي‌دانند معتادند، گفت: زيرا آنها به صورت فردي مصرف مي‌کنند و به اندازه مردان معتاد آگاهي ندارند.
فاتح پور تصريح کرد: اطلاع‌رساني، آموزش و مهارت نه گفتن از سوي زنان و دختران، ايجاد مراکز درمان اعتياد قدم‌هاي موثر در رهايي اين قشر از جامعه به اعتياد است.
وي با بيان اينکه سالانه ميلياردها تومان بودجه در پيشگيري و مقابله با اعتياد هزينه مي‌شود، گفت: اما علت کمرنگ بودن موفقيت در مبارزه با مواد مخدر، ضعف مشارکت عمومي و اجتماعي در پيشگيري و درمان است.
اين روانپزشک خاطرنشان کرد: مافياي مواد مخدر تمام قدرت و امکانات خود را براي نابودي جوانان بويژه زنان متمرکز کرده و مقابله با آنها نيازمند عزم ملي و جهاد اجتماعي است. لذا براي توفيق کامل در راه مبارزه با مواد مخدر بايد مردم کنار دولت قرار گيرند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: