کد خبر: ۶۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 20
وزیر بهداشت خبر داد
شفاآنلاین:سلامت>درمان>وزیر بهداشت از تصمیمات جدید برای حمایت‌های بیشتر دارویی و درمانی از زوج‌های نابارور براساس سیاست‌های جمعیت خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین یکی از گروه های که در کشور از مشکلاتی همچون مباحث روحی رنج می برند زوج های نابارور هستند، زیرا جدا از فقدان فرزند باید برای درمانهای ناباروری که خوشبختانه ایران از پیشرفته ترین کشورهای جهان دراین زمینه به حساب می‌آید هزینه‌های هنگفتی را بپردازند.

براین اساس با روی کار آمدن دولت یازدهم و با توجه به حساسیت‌های وزیر بهداشت که خود از حامیان سیاست‌های جمعیتی است بطوریکه همیشه نسبت به از دست دادن یکی از فرزندانش ابراز تاسف می‌کند و بارها عنوان کرده است که ایرانیان باید بیش از سه فرزند داشته باشند، قدم‌های برای بیمه شدن داروهای ناباروری برداشته شد ولی با گام‌های آهسته و کم تداوم.

در این رابطه سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به حمایت وزارت بهداشت و پیگیری‌هایتان برای بیمه داروهای درمانی زوج‌های نابارور، چرا روند حمایت از این مقوله کُند شده است؟ عنوان کرد: حقیقت این است که ما چند روز پیش در خدمت دکتر نوبخت و کارشناسان‌شان به همراه همکاران بنده جلسه ای داشتیم، از جمله صحبت‌های که مطرح شد این بود که ان شاا... اگر بتوانیم یک بخش از اعتباراتی که برای سیاست‌های جمعیتی در قانون 94 در نظر گرفته شده است تخصیص یابد برای رفاه حال این افراد (زوج‌های نابارور) قرار گیرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز در این رابطه ما قدمی برداشتیم ولی خیلی چشمگیر نبود و در سبد هزینه‌های علاقه مندان به فرزندآوری خیلی کمک نکرد، البته یک قدم رو به جلو بود، امیدواریم بتوانیم در درمان آنان نیز کمک کنیم.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: