کد خبر: ۶۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 18
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری هیئت مدیره های نظام پرستاری روز جمعه ۲۹ خرداد ماه جاری در ۱۱۸ حوزه انتخابی کشور برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین : برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری چهارمین دور انتخابات نظام پرستاری از ۱۳ اسفند ۹۳ آغاز و روز ۲۹ خردادماه برای برگزاری انتخابات تعیین شده است. این در حالی است که ماجرای رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای این دوره از انتخابات نظام پرستاری که از اغلب از طیف منتقدان برنامه های نظام سلامت در حوزه پرستاری هستند، همچنان نامعلوم باقی مانده است.

بر اساس آنچه که در قوانین و آیین نامه انتخابات نظام پرستاری آمده است؛ مراجع چهارگانه وزارت کشور، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال می بایست شرایط صلاحیت کاندیداها را تایید کنند. اما، آنچه مسلم است، محرومیت از حقوق اجتماعی و فساد مالی و اخلاقی، به عنوان دلایل رد صلاحیت کاندیداهای نظام پرستاری، محرز شده است.

دکتر سیدحسن امامی رضوی رئیس هیئت اجرایی چهارمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، در نشست خبری که به منظور تشریح برگزاری این دوره از انتخابات تشکیل شد، از ثبت نام ۳۱۴۱ نفر در این دوره از انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور خبر داد و گفت: در مقایسه با دوره گذشته شاهد رشد ۲۲ درصدی ثبت نام کاندیداها هستیم که در دوره گذشته ۲۵۷۵ نفر ثبت نام کرده بودند.

وی در ادامه به روند تایید صلاحیت کاندیداها اشاره کرد و گفت: از بین ۳۱۴۱ نفر در مرحله اول ۶۱ نفر رد صلاحیت شدند که ۲۵ نفر آنها به دلیل نقص مدارک بوده است. همچنین، ۹ نفر آنها صلاحیت عضویت نداشته اند و ۲۰ نفر آنها نتوانستند از مراجع چهارگانه مدارک تایید صلاحیت بیاورند و در نتیجه امکان حضورشان در این دوره از انتخابات منتفی است.

امامی رضوی در پاسخ به سئوالی  که علت رد صلاحیت این ۲۰ نفر چه بوده است، گفت: دلایل رد صلاحیت محرمانه بوده و فقط به خود آنها اعلام شده است.

وی همچین در پاسخ به سئوال دیگر  مبنی بر اینکه این ۲۰ نفر از کدام استان ها و شهرستانها بوده اند، اظهارداشت: هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم این موضوع را پاسخ دهیم.

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت نیز درباره انتخابات ۲۹ خرداد هیئت مدیره های نظام پرستاری، گفت: به عنوان پزشک خواهشم آن است که همه گروه‌ها به سراغ آرامش روند و از جنجال دوری کنند. از مسیر الزام به قانون و آرامش و وحدت است که کشور پیشرفت می‌کند. نباید صنفی و بخشی نگاه کرد. باید در مسائل مختلف، کل کشور را در نظر گرفت و در مسیر منافع ملی حرکت کنیم.

وی درباره مباحث و انتقادات مطرح شده در رابطه با رد صلاحیت شده‌ها نیز گفت: بیش از ۳۰۰۰ نفر در این رابطه ثبت نام کرده بودند که تنها ۲۰ نفرشان تایید نشدند. در هر حال اقدامات انجام شده برحسب قانون بوده است و کسی نمی‌تواند اعمال سلیقه‌ای در این موضوع داشته باشد. البته مجددا می‌گویم که بخشی از مباحث در این حوزه سیاسی است.

چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری از ۸ صبح روز جمعه ۲۹ خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می شود. آنطور که اعلام شده است، زمان برگزاری انتخابات ۱۰ ساعت است، اما این اختیار به هیئت های اجرایی شهرستان ها داده شده که بتوانند تا ۱۴ ساعت نیز زمان رای‌گیری را تمدید کنند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن صندوق‌های ثابت و سیار افزود: نتایج برگزاری انتخابات چهارم سازمان نظام پرستاری ۳۰ خردادماه اعلام و بعد از آن به اعتراضات رسیدگی می‌شود. نهایتا در ۸ تیر ماه نیز نتایج قطعی انتخابات را اعلام خواهیم کرد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام پرستاری ادامه داد: از مجموع ۱۲۷ حوزه برای انتخابات ۹ مورد از آنها به تایید اکثریت نرسید و در نهایت قرر شد انتخابات در ۱۱۸ حوزه برگزار شود. تعداد اولیه ثبت‌نام کنندگان نیز ۳۱۴۱ نفر بود که بیشترین فراوانی را استان خوزستان با ۳۲۴ نفر و خراسان رضوی با ۲۶۵ نفر ثبت‌نام کننده داشتیم.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری انتخابات، صندوق‌های ثابت اخذ رای در تهران در بیمارستان های شهدای تجریش، مدرس، امام حسین (ع)، حضرت رسول (ص)، لقمان، سینا، امام خمینی (ره)، شهید رجایی، میلاد، بعثت، بقیه الله (عج)، فیاض بخش، شریعتی، ولیعصر (عج) و خاتم‌الانبیا (ص) مستقر خواهد شد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: