کد خبر: ۶۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 16
شفا آنلاین>سلامت>ارمغان سلامتی فقط به تامین دارو در کلینیک‌های بهداشت و درمان مربوط نمی‌شود بلکه آگاه‌سازی مردم در عرصه پیشگیری از بیماری‌ها، خود مراقبتی و بهره‌گیری از علوم و فنون جدید نیز راهکارهای ارتقا سلامت است.
به گزارش شفا آنلاین-مریم یعقوب زاده دانشجوی دکترای بیوتکنولوژی در خصوص بهره‌گیری از علوم و فنون زیستی می‌گوید: درمان بسیاری از بیماری‌ها با داروهای گیاهی، تولید محصولات تراریخت، تولید واکسن‌های نوترکیب و... بیانگر این است که باید به اهمیت بیوتکنولوژی آگاه بود. 

وی افزود: علی رغم تاکید برخی از کارشناسان عرصه زیست فناوری مبنی بر فناوری هراسی مسئولین و مدیران میانی باید در گام اول خواهان تغییر نگرش مدیران باشیم. 

زیست فناوری کشور نیازمند حمایت متولیان کشور

وی در ادمه تصریح کرد: زیست فناوری کشور از گامهای انسانی در عرصه اقتصاد دانش بنیان است که خوشبختانه در سالهای گذشته ایران در زمینه بیوتکنولوژی حائز رتبه برتر در آسیا بوده است.اما باید بدانیم پژوهشگران بیوتکنولوژی کشور در برخی موارد از حمایت مالی برخوردار نیستند و برای برون رفت کشور از تحریم‌ها و همچنین ارتقا نظام سلامت و توانمند سازی و بکاری گیری محققان، مدیران میانی باید فناوری هراسی را کنار گذاشته و با تزریق مالی به پژوهش کشور،‌ گام عملیاتی در این عرصه بردارند. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: