کد خبر: ۶۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 12
شفا آنلاین>سلامت>محققان بر این باورند که افراد می‌توانند با انجام کارهایی بسیار ساده به خوردن غذاهای سالم ترغیب شوند.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر برایان محقق بر این باور است که یک رژیم غذایی سالم به راحتی با انتخابی عادی، راحت و جذاب قابل دستیابی است.

با این 3 اصل به راحتی به رژیم غذایی سالم دست پیدا کنید:

Wansink و تیم تحقیقاتی وی با انجام مطالعاتی به ارتباط رژیم غذایی سالم و رفتارهای افراد پی برده‌اند آنها دریافتند زمانی که افراد در یک رستوران، فروشگاه مواد غذایی و یا کافه قرار دارند به راحتی جذب مواد غذایی سالم می‌شوند.

به هنگام خرید میوه و سبزی، ظاهر آنها باعث فریب افراد شده و آن‌ها را به مواد غذایی سالم ترغیب می‌کند.

لذا لازم است که افراد تا حد امکان به محیط غذاخوری خود اهمیت دهند تا اینگونه یک رژیم غذایی سالم داشته باشند.

یک روش تأثیرگذار این است که افراد در کنار غذا خوردن و یا کارهای دیگر سبدی از میوه‌های رنگی را در مقابل دید خود قرار دهند همچنین می‌توانند با قرار دادن بستی در فریزر، مقداری بیسکوییت در یخچال و یا گذاشتن شکلا‌ت‌های رنگی در کابینت خود را به خوردن غذاهای سالم تشویق کنند.

مدارس نیز برای ترغیب دانش‌آموزان به خوردن شیر می‌توانند از شیرکاکائو با بسته‌بندی‌های جذاب استفاده کنند و آن در دسترسی‌های راحت برای آن‌ها قرار دهند.

آمارها نشان داده است که این روش میزان مصرف شیر را در مدارس از 30 درصد به 60 درصد افزایش داده است.

نکته قابل توجه این است، زمانی که افراد در رستوران هستند، وجود منوی غذا و پیشخدمت با نام بردن غذاهای متنوع افراد را به خوردن غذاهای سالم تشویق می‌کند که این اتفاق در منزل کاملاً برعکس بوده و افراد خودشان باید برای تهیه غذا دست به کار شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: