کد خبر: ۶۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 11
شفا آنلاین>سلامت>طب سنتی>زردآلو يكي از خوشمزه ترين ميوه هاي تابستاني است كه عطر و طعم بي نظير آن باعث محبوبيت بسياري شده است. اين ميوه بومي چين و آسياي مركزي از ۲۰۰۰ سال پيش مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین،رنگ نارنجي مانند زردآلو نشان دهنده مقدار بالاي بتاكاروتن در اين ميوه است. اين تركيب باعث تشكيل ويتامين A در بدن مي شود كه نقش مهمي در سلامت بينايي دارد و به خصوص هماهنگي چشم را در تاريكي تقويت مي كند. اين ويتامين همچنين سلامت پوست و به طور كلي رشد سلولي را تسهيل مي كند. زردآلو همچنين منبع غني از ويتامينC و B است. ويتامين C در حفظ بافت هاي ارتباطي نقش دارد و ويتامين B نيز متابوليسم و سيستم ايمني را تقويت مي كند.

علاوه بر ويتامين ها، زردآلو مقدار زيادي آنتي اكسيدان، مواد معدني، عناصر كمينه به ويژه پتاسيم، آهن و مس و فيبر دارد كه براي عملكرد دستگاه گوارش عالي است.

خواص بي نظير برگه زردآلو

زردآلو سرشار از قند است و به همين دليل ميوه اي عالي براي وزرشكاران محسوب مي شود كه يكي از مزيت هاي آن مصرف به شكل خشك شده است. اين نوع زردآلو نسبت به زردآلو تازه دو تا سه برابر بيشتر ويتامين B دارد اما ويتامين C را طي روند خشك شده ار دست مي دهد.

پتاسيم و به مقدار كمتر منيزيوم موجود در ميوه نقش مهمي در عملكرد خوب ماهيچه ها دارند. به علاوه  انرژي زردآلو عالي است و هر ميوه بين 20 تا 25 كيلو كالري انرژي دارد.

اما برگه زردآلو نيز مانند بسياري ديگر از ميوه هاي خشك شده معمولا حاوي سولفات است. اين ماده به طور طبيعي در ميوه وجود ندارد اما براي افزايش مدت نگهداري در كارخانجات افزوده مي شود. اين در حالي است كه بعضي افراد دچار عدم تحمل سولفات هستند و دچار واكنش هاي التهابي هنگام مصرف مي شوند. اگر برگه زردآلو رنگ نارنجي شادابي دارد به احتمال زياد حاوي سولفات است زيرا اين ماده باعث حفظ رنگ ميوه مي شود.

روغن زردآلو؛ مرهمي عالي براي پوست

از عصاره هسته زردآلو روغني استخراج مي شود كه خاصيت كشساني پوست را تضمين مي كند. اين روغن حاوي اسيدهاي چرب  و ويتامين هاي A و E است كه باعث تقويت پوست، تسهيل برنزه شدن و محافظت در برابر پرتوهاي فرابنفش خورشيد مي شود. اين روغن خواص رطوبت رساني و بازسازي پوست را به همراه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: