کد خبر: ۶۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 10
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>طبق یک بررسی جدید پیاده روی در طبیعت با افراد دیگر می تواند موجب کاهش استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش افسردگی شود.
به گزارش شفا آنلاین : این بررسی که بر روی دو هزار نفر در انگلستان انجام شده نشان داد در کسانی که به عللی مانند ابتلا به یک بیماری شدید، از دست دادن شغل، مشکلات جدی در زندگی زناشویی یا مرگ یک فرد نزدیک دچار افسردگی شده بودند بعد از راهپیمایی گروهی در فضای باز وضعیت بسیار بهتری پیدا کردند و خلقشان بهبودی قابل ملاحظه ای یافت.

دکتر «سارا واربر» محقق اصلی این بررسی و دانشیار طب خانواده در دانشگاه طب میشیگان می گوید: «ما از بسیاری افراد شنیده بودیم که بعد از مدتی راه رفتن در فضای باز احساس بهتری پیدا می کنند ولی تاکنون مطالعه ای به این وسعت در تایید این نظر انجام نشده بود.»

محققان این مطالعه عنوان می کنند که راه رفتن یک ورزش کم خطر و ارزان است و وقتی در طبیعت، بخصوص همراه با فرد یا افراد دیگر صورت گیرد، می تواند تا حد زیادی موجب کاهش استرس شده و با نشانه های افسردگی مقابله کند.

با در نظر گرفتن اختلالات خلقی فزاینده از یک طرف و کاهش تحرک از طرف دیگر که امروزه در بسیاری از جوامع توسعه یافته و در حال توسعه دیده می شود باید به دنبال راه هایی بود تا کیفیت درازمدت زندگی خود را ارتقا داد و طبیعت گردی با همراهان از جمله این راه ها است.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: