شفا آنلاین >اجتماعی>پیرصالحی گفت: در قیمت داروهای جدید هزینه بازاریابی و تحقیقات هم لحاظ میشود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، در خصوص این که آیا بازاریابی و تحقیقات در قیمتگذاری داروها اثرگذار
است، گفت: در داروهای قدیمی این امر اثرگذار نیست، قیمتگذاری بر مبنای
قیمت تمام شده است.
وی
با بیان اینکه کارخانههای تولیدکننده دارو قیمت تمام شده برای دارو را به
سازمان غذا و دارو میدهند، افزود: اما برای داروهای جدیدی که برای اولین
بار در کشور تولید میشوند و یا داروهای هایتک سیستم قیمتگذاری ما براساس
مقایسه با قیمتگذاریهای جدید حیاتی است و به این خاطر هزینههای
بازاریابی و تحقیقات در قیمتهای جدید دیده میشود.
پیرصالحی تاکید کرد: اما این امر در قیمتهای قدیمی اصلا دیده نمیشود.
منبع:باشگاه خبرنگاران