کد خبر: ۶۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 05
شفا آنلاین>سلامت>روش‎هاي موثر خانگي در درمان معده درد موثر خانگي در درمان معده درد .
به گزارش شفا آنلاین،امروزه بيماري‎هاي گوارشي از مشکلات مردم است و بسياري از افراد از درد معده, سوءهاضمه يا ترش کردن يا حالت تهوع صبحگاهي, تلخي دهان و ... شکايت دارند؛ يکي از مهمترين اصول در درمان بيماري‎ها و پيشگيري از بيماري‎ها پاکسازي اندام‎هاي گوارشي و کبد است.
 بسياري از مردم براي درد معده يا مشکلات سيستم گواشي خود از درمان‎هاي خانگي بهره مي‎برند و در بسياري از مواقع اين درمان‎ها بسيار موثر است، برخي از افراد بدون اينکه دانشي در زمينه طب سنتي دانشي داشته باشند توصيه‎هايي که از گدشتگان خود رسيده استفاده مي‎کنند.
درمان‎هاي خانگي بيماري‎هاي گوارشي
-مصرف عرق نعناع يا دم نوش نعناع و بابونه البته افراد توجه داشته باشند مصرف بيش از حد عرق نعناع خود موجب سوزش معده مي‎شود چرا که دهانه معده را گشاد مي‎کند و باعث تحريک دهانه معده مي‎شود.
-گذاشتن کيسه آب گرم يا کيسه‎اي که محتوي سياه‎دانه يا جو, روي معده براي رفع درد معده مفيد است.
-مصرف زيره سياه و سبز در غذاها
-مصرف نان زيره
-مصرف رازيانه يک ضد التهاب بسيار خوب است و براي رفع ناراحتي‎هاي گوارشي مفيد است.
-ماليدن روغن سياه‎دانه و کيسه جو گرم شود و روي معده گذاشته شود.
-مصرف چاي بومادران, چاي دارچين, دم نوش گشنيز, شربت يا دم نوش گياه افسنتين
-زنجبيل پرورده مقوي معده است, مانند مرباها ديگر تهيه مي‎شود و مي‎توان زنجبيل تازه را رنده کرد و با عسل به قوام مربا درآورند.
-ليمو قند بسيار براي معده مفيد است,مي‎توان ليمو را به دلخواه ورقه ورقه کرده و داخل يک شيشه ريخته به نحوي که يک لايه ليمو و يک لايه شکر ريخته شود و به همين ترتيب شيشه را پر کنند.
آریا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
0
با سلام وخسته نباشید من نزدیک 2 است با سوزش شدید معده درگیرم مخصوصا بعد از بیدار شدناز خواب شب وحتی خواب بعد از ظهر سوزش معده ام به حدی است کهقابل تحمل نیست تا حالا پیش چندین پزش کرفته ام که تشخیص های متفاوتی دادند و قرص های زیادی تجویز کرده اند که در درمان درد بنده تاثیری نداشته عاجزانه از شما خواهشمندم به من کمک کنید.
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شمامی توانید درصورت تمایل به کلینیک دکتردریانی دربخش گوارش بیمارستان حضرت امام (ره)با تعیین وقت قبلی مراجعه نمایید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: