کد خبر: ۶۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 02
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت و درمان>عضو هیات عالی انتظامی نظام پزشکی نسبت به گفته‌های وزیر بهداشت درباره رشوه‌گیری پزشکان و سلب وظایف نظارتی نظام پزشکی موضع شدیدی گرفت و گفت: وقتی خدمات پزشکی درست و واقعی محاسبه نشده باشد، باید انتظار هر چیزی را کشید.
به گزارش شفا آنلاین : غلامعلی عکاشه رئیس انجمن  ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه کلمه رشوه دارای ادبیات سخیفی است که حتی مردم عادی نیز از گفتن آن امتناع دارند، اظهار داشت: رشوه اتهامی است که در قبال حق درمانی پزشکان به آنها نسبت داده می‌شود در حالیکه در رشته پزشکی مانند سایر رشته‌ها ممکن است افراد متخلفی باشند که از چهارچوب قوانین عدول کنند که در این صورت سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های مربوطه نسبت به شناخت و پالایش آنها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی علیرغم تمام اشکالاتی که دارد یکی از خدوم ترین، صادق ترین و خدمتگزارترین اقشار جامعه و نظام است، ادامه داد: سوابق درخشان جامعه پزشکی را می‌توان در طول 8 سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و درمان مردم بی بضاعت در دوردست ترین نقاط کشور مشاهده کرد و تعهد جامعه پزشکی به حرفه خود، مردم و نظام جمهوری اسلامی برهیچ کس پوشیده نیست.

عضو هیات عالی انتظامی نظام پزشکی تصریح کرد: هر کس بخواهد ریشه‌های این اعتماد را که بین مردم، پزشکان و نظام وجود دارد را متزلزل کند بی شک مصداق همان تیشه و ریشه خواهد بود.

عکاشه با گلایه از واقعی نبودن تعرفه‌ها اذعان داشت: وقتی خدمات پزشکی درست و واقعی محاسبه نشده باشد، باید انتظار هر چیزی را کشید.

وزارت بهداشت حق دخالت در کار نظام پزشکی را ندارد

رئیس انجمن ارتوپدی ایران در خصوص عدم رضایت وزارت بهداشت از عملکرد سازمان نظام پزشکی و اشاره وزیر به این مهم که اگر نظام پزشکی خوب عمل نکند نظارت را هم مثل تعرفه می‌گیریم، تصریح کرد: اگر وزیر بهداشت می‌گوید که نظارت را از سازمان نظام پزشکی می‌گیریم یعنی تمام اختیارات نظام پزشکی در دست اوست و این سازمان منتخب جامعه پزشکی نخواهد بود در حالیکه وزارت بهداشت از نظر قانونی حق دخالت در کار نظام پزشکی را ندارد.

وی  افزود: هدف وزیر بهداشت از این گفته تضعیف سازمان نظام پزشکی بوده است در حالیکه این سازمان بسیار شفاف و در جهت منافع مردم و پزشکان حرکت می‌کند و هر کس که در راستای تخریب این سازمان قدم بردارد به‌واقع در جهت بی اعتبار کردن تمام ا قدامات جامعه ای گام برداشته که به‌وسیله هزاران پزشک و پیراپزشک پشتیبانی می‌شود.

عضو مجمع انجمن‌های پزشکی ادامه داد: این تضعیف‌ها غیر از دلسرد کردن جامعه پزشکی و منتخبان آنها که در نظام پزشکی‌های سراسر کشور حضور دارند نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

عکاشه با اشاره به نقش مشاوره ای نظام پزشکی در حوزه سلامت گفت: هیات وزیران توجهی به نظرات کارشناسی این سازمان در خصوص تعرفه‌ها ندارد و مصوبات شورای عالی را اجرا نکرده است.

وی عنوان کرد: مسئولان به خواسته‌های جامعه پزشکی توجهی ندارند درحالیکه برای آنها به منزله سربازان خط مقدم هستیم که این امر موجب گله‌مندی است.

عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران با بیان اینکه اگر مقامات ذیصلاح به خواسته‌های ما با نظر مثبت نگاه کنند دیگر نیازی به پیگیری مطالبات خود از طریق مقامات قضائی نداریم، تصریح کرد: خواسته ما عادلانه و در جهت منافع و سلامت مردم است که این بی توجهی‌ها موجب نارضایتی مردم و از دست دادن سلامت آنها می‌شود.

وی اذعان داشت: پیگیر حقوق از دست رفته پزشکان هستیم که نه تنها منافع ملی را نیز در بر می‌گیرد بلکه حفظ کرامت آنها را در برخواهد داشت.

نظام پزشکی نقش نظارتی در حوزه سلامت نداشته است

عکاشه با اشاره به اینکه نظام پزشکی به عنوان نماینده کل جامعه پزشکی از حقوق صنفی، علمی و اجتماعی پزشکان دفاع می‌کند، ابراز داشت: این سازمان به‌واسطه انتخابی بودن از یکسو نماینده پزشکان است و از طرفی به عنوان پل ارتباطی بین آنها و عوامل دولتی وظیفه ای راهبردی بر دوش دارد که بی شک شورای عالی نتیجه انتخاب کل مجموعه پزشکی برای عملکرد در این حوزه است.

وی با بیان اینکه شورای عالی وظایف محوله خود را به‌طور کامل انجام می‌دهد، افزود: از آن جا که انجام بسیاری از مسئولیت‌های نظام پزشکی در گرو ارتباط با وزارت بهداشت، مجلس و قوه قضائیه است؛ لذا عملکرد این سه حوزه  تاثیر به‌سزایی بر نتایج کار شورای عالی و کل مجموعه نظام پزشکی دارد.

وی ادامه داد :نقش نظام پزشکی در حوزه سلامت بیشتر مشاوره ای است و کمتر مداخله کرده است و به همین دلیل خواسته‌های گروه‌های مختلف پزشکی از جمله مبحث تعرفه به مرحله اجرایی نرسیده است .

رئیس انجمن ارتوپدی ایران در خصوص تاثیر حضور اعضای شورای عالی در سمت‌های دولتی بر عملکرد آن شورا خاطرنشان کرد: حضور اعضا در مناصب دولتی انتصابی و در شورای عالی نظام پزشکی انتخابی است که بی‌تردید اعضا بخش انتخابی را بیشتر مد نظر قرار می دهند زیرا نماینده منتخب پزشکان هستند و باید از آنها دفاع کنند.

تسنیم

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
5
پزشکان در ایران چند برابر اروپا و آمریکا درآمد دارند چطور خدمات پزشکی درست و واقعی محاسبه نشده است ؟ با وجود درآمد بیشتر از بقیه افراد جامعه مثل اساتید دانشگاه، معلمان و مهندسان و سایر اقشار تحصیل کرده چرا باید زیرمیزی بگیرند و سازمان نظام پزشکی این ..... را توجیه کند مگر پزشکان تافته ی جدا بافته هستند؟ نظارت و قضاوت در مورد شکایت از پزشکان باید توسط یک نهاد مستقل صورت گیرد وگرنه بیماران تا ابد باید زیرمیزی بدهند و نظام پزشکی توجیه کند!!
کاظم نقش بند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
0
هیئتهای انتظامی نظام پزشکی تمام تلاششان حمایت یکجانبه از همکاران مقصر خودشان هست و با زیرپا گذاشن عدالت و وجدان به خسارت دیدگان ظلم میکنند . من خودم مادرم را بخاطر مسولیت نشناسی ... پزشکان از دست دادم اما هیئت بدوی در نظری حمایت آمیز از همکارانش با وجود پذیرش قصور نظر مسخره ای اعلام میکند که بخواست خدا اگر در مراحل بعدی احقاق حق نشد مراتب را جهت قضاوت افکار عمومی منتشر خواهم کرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: