کد خبر: ۶۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده بصورت پایلوت در دو استان فارس و مازندران گفت‌: این طرح در استان مازندران داروخانه ها و خدمات دارویی داروسازان را تحت تاثیر قرار داده بطوری که آنها را به سمت ورشکستگی کشانده است.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران  با بیان اینکه شعار طرح پزشک خانواده دریافت خدمات درمانی و دارویی بدون پرداخت هزینه از سوی بیمار است‌، اذعان داشت‌: تعهد 100 در‌صدی سازمان‌های بیمه‌گر برای پوشش طرح پزشک خانواده موجب شده تا مطالبات داروخانه‌ها را با دیرکرد قابل توجهی پرداخت پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه این روند ورشکستگی داروخانه های مازندران را بدنبال داشته است افزود: متوسط مارژین داروهای تولید داخل 20 درصد و داروهای وارداتی و مکمل بین 5 تا 15 درصد است که این سرمایه اگر مدت زیادی در بیمه‌ها بماند سودی برای داروخانه داران ندارد.

وی تصریح کرد‌: داروخانه ها نقدا خرید خود را از شرکتهای دارویی انجام می دهند اما برای دریافت هزینه های نسخ طرف قراردادشان مدت زمان زیادی را باید صبر کنند که به ضرر آنهاست و سرمایه گذاری در این حوزه برای آنها سودی ندارد.

دبیر انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه داروخانه‌ها با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند، خاطرنشان کرد: رضایت بیماران و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت از جمله اهداف نظام سلامت است که همگی با آن موافقیم اما برای تامین این مهم نباید ارائه دهندگان خدمات از جمله داروسازان و داروخانه داران با چالش مواجه شوند‌.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: