کد خبر: ۶۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 26
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>طبق مطالعه اخیر محققان دانشکده پزشکی دوک سنگاپور، وعده غذایی تهیه شده در منزل به مراتب بهتر از غذای رستوران برای فشار خون افراد است.
به گزارش شفا آنلاین : محققان دریافته اند که خوردن غذا بیرون از خانه با افزایش مصرف کالری، جذب بیشتر چربی اشباع شده و مصرف نمک بیشتر در ارتباط است. این الگوهای خوردن موجب ابتلا به فشار خون بالا می شود.

فشار خون بالا عامل اصلی مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی در سراسر دنیاست. مطالعات نشان داده اند که افراد بزرگسال جوان مبتلا به علائم پیش فشارخون، یا فشار خون نسبتاً بالا، در معرض خطر فشار خون بالا قرار دارند.

در این مطالعه محققان ۵۰۱ فرد بزرگسال دانشجو بین رده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. داده های مربوط به فشار خون، شاخص توده بدن و سبک زندگی، از جمله وعده های غذایی مصرف شده در بیرون و میزان فعالیت بدنی این افراد جمع آوری شد. سپس رابطه آنها با فشار خون بالا تعیین شد.

با استفاده از آنالیز آماری، تیم تحقیق متوجه شد که علائم پیش فشار خون بالا در ۲۷.۴ درصد از کل جمعیت یافت شد و ۳۸ درصد افراد بیش از ۱۲ وعده غذایی خود در هفته را بیرون از خانه مصرف می کردند. در مورد تفکیک جنسیتی هم، علائم پیش فشار خون بالا در مردان (۴۹ درصد) بیش از زنان (۹ درصد) شایع بود.

افراد مبتلا به علائم پیش فشار خون بالا یا بیماری فشار خون بالا در هفته تعداد دفعات بیشتری در خارج از خانه غذا می خوردند، دارای شاخص توده بدن بالاتری بودند، سطح فعالیت بدنی شان کمتر بود و غالباً سیگار می کشیدند.

محققان متوجه شدند حتی یک وعده اضافی مصرف وعده غذایی بیرون از خانه، احتمال ابتلا به علائم پیش دیابت را تا ۶ درصد افزایش می دهد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: