کد خبر: ۶۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 20
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت و درمان>عضو هیات مدیره انجمن کودکان ایران و متخصص تغذیه کودک گفت: تجمع چربی، خشونت، کاهش تحرک ، بی حالی و ریسک یا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در سنین بالا تر از عوارض چاقی در اثر بازی های رایانه ای در کودکان است.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر اکبر کوشانفر درباره بازی های رایانه ای و عوارض ناشی از آن گفت: متاسفانه امروزه مشاهده شده است که کودکان در سنین پایین، حتی در دو سالگی به بازی های رایانه ای روی می آورند.

وی ادامه داد: بر اساس پژوهش های انجام شده، کودک نباید برای برخی بازی های نامناسب رایانه ای (نامناسب از نظر سنی) آزادانه عمل کند و والدین نیز برای بازی وی محدودیتی قایل نشوند.

وی میانگین استفاده از بازی های رایانه ای در روز را دو ساعت دانست و افزود: به طور میانگین یک کودک به مدت دو ساعت، آن هم با کنترل و نظارت والدین می تواند از بازی های رایانه ای مناسب برای سن کودک استفاده کند.

این متخصص تغذیه کودک تصریح کرد: با تحقیقاتی که به عمل آمده است، مدت زمان نشستن پشت میز رایانه نباید بیش از 20 تا 30 دقیقه باشد و این، درباره کودکانی که بازی های رایانه ای انجام می دهند نیز صدق می کند.

کوشانفر با اشاره به بازی های سالم و حرکتی که در زمان قدیم بیشتر صورت می گرفت، گفت: بازی های دسته جمعی و حرکتی و سالم که این روز ها با ورود تکنولوژی در خانه ها، کم رنگ شده است یکی از عوامل مهم پیشگیری از چاقی در کودکان است.



**30 درصد کودکان اضافه وزن دارند

وی بیماری چاقی در برخی کودکان را ناشی از بازی های رایانه ای دانست و گفت: یکی از علل چاقی در کودکان بی تحرکی و انجام بازی های رایانه ای است .

این عضو هیات مدیره انجمن کودکان ایران ادامه داد: بر اساس آمار به دست آمده ، در کشور ما ، وزن بیش از 30 درصد بچه ها بیش از حد نرمال (طبیعی ) است که این آمار با مصرف بی رویه غذا های آماده و فست فودی افزایش می یابد.ضمن اینکه بازی های رایانه ای این کودکان نیز از علل چاقی آنها به شمار می آید.

منبع:ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: