کد خبر: ۶۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
شفا آنلاین:سکته قلبی در میان زنان مرگ آورتر از مردان است. پژوهش های اخیر نشان داده است که در صورت بروز سکته قلبی، مردان از مراقبت پزشکی بهتر و بیشتری نسبت به زنان برخوردارند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر اقدم متخصص قلب و عروق  و استاد دانشگاه پزشکی جورجیا گفت: زنانی که دچار سکته قلبی می شوند، در بیمارستان از مواظبت ها و مراقبت های پزشکی کم تری نسبت به مردان برخوردار می شوند، که به همین دلیل هم احتمال مرگ زنانی که دچار عارضه سکته قلبی می شوند، دو برابر مردان است.
 
دکتر اقدم افزود: من بسیار متاسفم که می بینم ما هنوز هم در صورت وقوع یک سکته قلبی شدید به مردان رسیدگی بیشتری می کنیم تا به زنان.
نشانه های پیش از بروز یک سکته قلبی در زنان با نشانه های آن در مردان کاملا فرق می کند. زنان برعکس مردان که دچار درد سینه می شوند پیش از بروز یک سکته قلبی، از درد پشت و گردن رنج می برند.

دبی دان می گوید، هنگامی که او در حال وقوع یک سکته قلبی به بیمارستان رفت، پزشکان باور نکردند که او سکته خواهد کرد: چون عوارضی که من نشان می دادم با آنچه این پزشکان به طور معمول با آن روبرو هستند فرق می کرد، در نتیجه آن ها باور نمی کردند که من اصولا بتوانم یک بیمار سکته قلبی باشم.

نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهد زنان کم تر از مردان مورد درمان های اولیه برای سکته قلبی قرار می گیرند. این درمان های اولیه شامل داروهایی برای تثبیت ضربان قلب و داروهای رقیق سازی خون است.

این تحقیقات همچنین نشان داده است، زنانی که دچار سکته قلبی می شوند معمولا چندین سال از مردان مبتلا به این عارضه مسن تر هستند و اغلب به خاطر رنج بردن از بیماری های دیگر، برخی از درمان ها برای آن ها کارگر نیست.

دکتر اقدم معتقد است که بیمارستان ها باید با دقت تمام، همه امکانات درمانی را برای زنانی که دچار سکته قلبی می شوند پیش از مرخص کردن آن ها انجام دهند.

او معتقد است باید پزشکانی که این زنان را تحت درمان قرار می دهند درباره چند و چون شرایط آن ها را مورد سوال قرار دهند.

درغیر این صورت نتایج می تواند برای زنانی که به درستی تحت درمان قرار نمی گیرند کشنده باشد. در حالی که اگر این اقدامات اولیه به درستی انجام گیرد، می توان زندگی آن ها را نجات داد.

از استرس بر حذر باشید
استرس یکی از عوامل اصلی ایجاد تغییرات در بدن است، خصوصاً تغییرات منفی. برای محافظت از قلب تان باید زندگی متعادلی داشته باشید، یعنی هرچقدر هم مسائل زندگی پیچیده باشند باید بتوانید آرامش خود را حفظ کنید. اگر جزو عوامل اجرایی یک شرکت بزرگ هستید و یا شغل مشابهی دارید و حس می‌کنید که مسئولیت تمام دنیا روی دوش شماست، محافظت از قلب خود را فراموش نکنید. هر وقت استرس به سراغتان آمد، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.

از سبک زندگی بی‌تحرک پرهیز کنید
به یاد داشته باشید که قلبتان به مواد غذایی که مصرف می کنید نیز وابسته است. به عبارت دیگر، اگر به خوردن مواد غذایی ناسالم ادامه دهید، به احتمال زیاد موجب بروز عوارض در قلبتان خواهد شد. یک رژیم غذایی مغذی و متعادل داشته باشید که به عملکرد قلب بطور مؤثری کمک کند. 

غذاهای مختلفی وجود دارند که به محافظت از قلب و داشتن قلبی سالم کمک می‌کنند. مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ مثل سالمون و دانه کتان مصرف کنید. علاوه بر این، رژیم خود را از ویتامین B کمپلکس، فیبر، فولات و ویتامین E غنی نگهدارید.

ورزش کنید
همیشه جهت بهبود سلامت و محافظت از قلب تان ورزش کنید. لازم نیست مثل یک بدنساز حرفه‌ای یا یک ورزشکار با سابقه ورزش کنید. به سادگی می‌توانید به تمرین‌هایی که قدرت، استقامت و انعطاف پذیری شما را بهبود می‌بخشند مشغول شوید.

 توصیه می‌شود که حداقل باید یک بار در هفته بمدت ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی داشته باشید. برخی از بهترین ورزش‌ها برای شما شامل شنا کردن، پیاده روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری و رفتن به باشگاه می‌شود.

تلاش برای حفاظت از قلب، پشتوانه ی انسانی نیرومندی را برای آینده فراهم می سازد و برای تامین سلامت قلب اصلاح اختلالات ساختاری قلب و بهبود همودینامیک ضروری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: