کد خبر: ۶۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 13
شفاآنلاین:جامعه>شهری>سفیدبالک، پشه سفید یا عسلک، هر نامی که داشته باشد، باز هم در تهران، این آفت شهروندان را اذیت می کند، به خصوص در خیابانهایی که دار و درخت زیاد دارد، مانند اطراف "آب کرج" قدیم یا بلوار کشاورز فعلی که موج پشه ها کم کم روی اعصاب شهروندان می افتد.
به گزارش شفا آنلاین،سال گذشته، شهروندان تهران با مشکلی به نام پشه سفید مواجه شدند و کم کم با گرم شدن هوا، دوباره این پشه ها به سمت تهرانیها، یورش می آورند.

مسئولان شهرداری می گویند با مسئولان وزارت جهادکشاورزی برای کنترل این آفت همکاری خود را آغاز کرده اند. در این رابطه معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره همکاری و تعامل با مسئولان و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی اعلاکم کرده: طبق آخرین آمار و اطلاعات و با اتخاذ راهکارهای پیشگیری و مقابله ای با کاهش حجم عسلک ها در محیط زیست و فضای سبز روبرو هستیم و جای نگرانی نیست.
مجتبی عبدالهی به سایت شهرداری تهران گفته از اول امسال کمیته ای در ارتباط با موضوع رسیدگی به آفات سفید بالک ها تشکیل شده که تاکنون جلسات زیادی در این باره نیز برگزار شده است.
او با تاکید بر اینکه طبق آخرین آمار و اطلاعات و با اتخاذ راهکارهای پیشگیری و مقابله ای با کاهش حجم آنها در محیط زیست و فضای سبز روبرو هستیم، گفته: در حال حاضر وضعیت مطلوب است و جای نگرانی در این خصوص نیست.
عبدالهی اعلام کرده کمیته ای در این باره تشکیل شده تا کارشناسان روش ها و راهکارها و راه حل های مقابله و مبارزه با آفات سفید بالک (عسلک) ها را به عوامل شهرداری تهران ارایه دهند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص اینکه شهرداری تهران شاید از نظر قانونی مسئولیتی در این رابطه نداشته باشد، گفته: دستگاه های مربوطه این موضوع را باید پیگیری کنند اما شهرداری در این مساله پیش بینی و پیشگیری کرده تا با مطالعه در این موضوع ببینم، روش های مبارزه و جلوگیری از افزایش این حشرات چیست.

عبدالهی درباره شستشوی درختان و نصب برچسب های زرد رنگ به شاخ و برگ آنها گفته این کار از راه های مبارزه با عسلک است. آبشویی را قبل از افزایش این حشرات آغاز شده است تا از زیاد شدن اینها جلوگیری کنیم. به همین منظور ظرف 2 هفته آینده مسئولان و کارشناسان مربوطه در این زمینه روش های مبارزه با این آفت را در اختیار ما قرار می دهند.

معاون شهردارتهران گفته: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با برگزاری کلاس های آموزشی در مناطق 22گانه به اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان در خصوص این حشره پرداخته است، معدوم کردن سرشاخه های درختان، تجهیز درختان به رول های زرد رنگ و آبشویی با استفاده از ترکیبات گیاهی برای توزیع در مناطق، نصب بنر، استفاده از ظرفیت NGO ها، توزیع تراکت و بروشورهای آموزشی، ارسال پیام های آموزشی از طریق ایمیل و اس ام اس به صورت هفتگی و جمع آوری اطلاعات و رصد هفتگی در مناطق 22گانه از جمله این امکانات است.

خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: